نسخه نجات یافته کشور در مذاکرات هسته ای فقط مقاومت است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت تهران بابیان اینکه مکتب رهبری همچون مکتب امام راحل مکتب استکبارستیزی است والبته این به معنای مذاکره کردن نیست،گفت:نسخه نجات یافته این کشور درمذاکرات هسته ای فقط مقاومت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت الله سید احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران، شب گذشته(14 خرداد) در مراسمی به مناسبت ارتحال بیست و پنجمین سالگرد ملکوتی امام خمینی(ره)، با اشاره به اینکه تاریخ تشیع چهره های بزرگ فقهی، فلسفه ای، عرفانی و سیاستمدار همچون شیخ مفید، شیخ طوسی، علامه حلی، علامه طباطبایی، مرحوم مدرس و بسیاری دیگر از بزرگان شیعی را به خود دیده است، اظهار کرد: وقتی به تاریخ فقها و علمای شیعه در طول غیبت کبری امام زمان(عج) می نگریم، عالمی به بزرگی امام خمینی که علاوه بر فقاهت، در اصول، تفسیر و سیاست تبحر داشتند، نمی یابیم و این جامعیت امام راحل بود که ایشان را در جایگاه رهبری یک امت نشاند و احیاگر استلام ناب در عصر حاضر شدند.


وی با بیان اینکه برجستگی امام خمینی به خاطر تالیفات فراوان و بسیاری شاگرادانشان نبود و گفت: امام خمینی تنها فقیهی بود که ولایت فقیه را تبیین و به منصه ظهور رساند.


آیت الله خاتمی ادامه داد: اینکه یک عالم باشد که از رهگذر ولایت فقیه یک نظام تعریف کند و خود در راس آن بنشیند و براساس ان حکومت دینی را عرضه کند افتخاری است که نصیب امام خمینی شد.


وی با توجه به اینکه امام خمینی مکتب و راهی را تبیین کردند که هر کس بخواهد این مسیر را دنبال کند راه برایش باز است، افزود: آنچه بیش از پیش برای ما مهم است آنست که عموم مردم به ویژه علما دین که در خط مقدم احیا حکومت دینی قرار دارند باید به پاسداری از آن برخیزند و مراسم تجلیل از مقام امام راحل آنگاه جواب شایسته را خواهد داد که آرمان امام راحل تبیین و تعریف شود و این امر با تبعیت از این مکتب امکان پذیر است.

 

مردم سالاری دینی اولین ویژگی مکتب امام راحل است
امام جمعه موقت تهران اشاره ای به چهار ویژگی مکتب امام خمینی داشت و بیان کرد: ویژگی مردم سالاری دینی اولین ویژگی مکتب امام راحل است.


وی با اشاره به اینکه در سال 48 امام خمینی در نجف این سخن را می گفتند که این صهیونیست ها هستند که می خواهند بگویند که اسلام دین زندگی نیست یعنی همان سکولاریسم و جدایی دین از حکومت، اما ایشان می فرمودند دین برنامه زندگی از ولادت تا وفات است و تمام مقصد ما مکتب ماست و حکومت در خدمت دین است، ابراز کرد: امام راحل حکومت دینی تشکیل دادند تا دین منزوی از صحنه جامعه را به صحنه آورند و احکام دین را اجرایی کنند.


آیت الله خاتمی نظام مردم سالاری دینی را در چارچوب دین دانست و تصریح کرد: آنچه ما را در دنیا پرآوازه کرده ثروت و سلاح و مسایل مادی ما نیست بلکه می توانیم با افتخار بگوییم که نظام جمهوری اسلامی ایران تنها نظام مردمسالاری دینی در دنیاست.


وی با تاکید بر اینکه سربلندیم که بگوییم نمونه مردم سالاری دینی که در کشور ما وجود دارد در هیچ یک از کشورهای منطقه وجود ندارد، ادامه داد: پس از انقلاب تاکنون 32 انتخابات سراسری از جمله انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در کشور به وقوع پیوسته است و می توان گفت که مردم به طور مستقیم یا غیرمستقیم در کشور حرف اول را زده اند.


عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در طول حکومت پهلوی، قاجار، صفویه و پیش از آن ها نیز مردم اصلا به حساب نمی آمدند، تاکید کرد: شما مردم که صاحبخانه بودید و در خانه هیچ کاره بودید، به برکت این نظام بود که شما همه کاره شدید.


وی استکبارستیزی را ویژگی دوم مکتب امام راحل دانست و اظهار داشت: شعار امام خمینی پیش از انقلاب " مرگ بر شاه" بود چرا که ایشان شاه را جلوه استکبار در کشور می دانستند.


آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه برخی از جریان های روشنفکر در زندان ها در دوران پیش از انقلاب امام خمینی را مسخره می کردند که مگر با شعار " مرگ بر شاه" شاه سرنگون می شود، گفت: اکنون 50 سال از آن دوران گذشته و همان افرادمی گویند که " مرگ بر آمریکا" نیز فایده ندارد و همان جریان ها در 13 آبان سال گذشته به دوستان و هوادارانشان می گفتند که امسال " مرگ بر آمریکا" نگویید و فقط شعار " مرگ بر اسرائیل" سردهید.

 

اصل عبارت "لا اله الا الله" استکبارستیزی است
وی با بیان اینکه امام خمینی بذر استکبارستیزی را در جان مردم نهاد چرا که امام راحل استکبارستیزی را  از متن آیات و روایات گرفته بودند، خاطر نشان کرد: اصل عبارت "لا اله الا الله" استکبارستیزی است.


امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری کشورهای دنیا را از دیدگاه آمریکا به سه قسم تقسیم کردند و افزود: دسته اول کشورهای سرسپرده ای هستند که در آن ها بدترین دیکتاتوری ها همچون عربستان سعودی حاکم است و آمریکا این کشورها را پدرسالار می داند نه مستکبر و این اوج تهدید است که آدمکش ها را دیکتاتور می نامند.


وی با بیان اینکه دسته دوم کشورها از منظر آمریکا کشورهایی هستند که به ظاهر گوش به فرمان آمریکا نیستند اما آمریکا با آن ها مدارا می کند و در جایی که لازم باشد نیز خنجر از پشت به این کشورها می زند، تاکید کرد: دسته سوم نیز شامل کشورهایی است که به هیچ وجه حرف شنوی از آمریکا ندارند و در راس آن ها جمهوری اسلامی ایران است و در این نافرمانی از استکبار افتخار نیز می کند.


آیت الله خاتمی ادامه داد: آمریکا در برابر کشورهای نافرمان از خود هر اقدامی را که می توانسته انجام داده است و اکنون فهمیده که گزینه نظامی دیگر کارساز نیست و اوباما تصریح کرده است که همچون گذشته که در عراق و افغانستان مداخله نظامی داشته است درایران عمل نخواهد کرد چرا که به آنچه مد نظرش بوده دست نیافته است.

 

آمریکا اکنون حرف ها خود را از زبان داخلی های ضد انقلاب می زند
وی تاکید کرد: آمریکا اکنون حرف ها خود را از زبان داخلی های ضد انقلاب می زند و تظاهرات خیابانی به راه می اندازند که فتنه 88 نمونه این امر است که آمریکا می خواست از طریق فتنه گران به آنچه دست یابد که امروز در اوکراین به دنبال آن است و اما هوشیاری مقام معظم رهبری و مردم بود که کودتای مخملی آن ها را خنثی و سرکوب کرد.


امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه 17 هزار نفر توسط منافقینی ترور شدند که امروز در دامن آمریکا هستند و دولت مردان این کشور از آن ها دفاع و حمایت می کند، افزود: تا زنده ایم تکلیف به جهاد می کنیم و جهاد هم مانند نماز و روزه تمام شدنی نیست و تا شیطنت آمریکا باشد مبارزه هست و خواهد بود.


وی با بیان اینکه مکتب مقام معظم رهبری همچون مکتب امام خمینی مکتب استکبارستیزی و سازش ناپذیری است و البته این به آن معنای مذاکره کردن نیست، تصریح کرد: مذاکرات 1+5 با رعایت خطوط قرمزی که مقام معظم رهبری مشخص کرده اند ادامه خواهد یافت.


آیت الله خاتمی خطاب به تیم مذاکره کننده هسته ای ایران، گفت: مذاکره کنندگان ما بدانند که نسخه نجات یافته این کشور فقط مقاومت است.

 

باید فرهنگ مقاومت را زنده کنید
وی بیان کرد: بنده به ظریف، وزیر امور خارجه گفتم که این شعارهای باشکوه مرگ بر آمریکای مردم مشت شما را در مذاکرات پرتر خواهد کرد و اگر می خواهید در مذاکرات دست پر داشته باشید باید فرهنگ مقاومت را زنده کنید.


عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه آمریکا و غرب با ایران و دین اسلام طرف هستند نه ایران هسته ای، تصریح کرد: غرب پیش از این سلاح هسته ای برای ایران را بهانه کرده بود و حالا نیز موشک های بالستیک و در حقیقت آن ها با دین ما که توانست حکومت 57 ساله سیاه که مورد حمایت دنیا بود را از پای درآورد و نیز خواهد توانست دشمنان را از پای درآورد، مشکل دارند.


وی با بیان اینکه سومین ویژگی مکتب امام خمینی وحدت آنست، افزود: بیشترین تاکیدات مقام معظم رهبری و امام خمینی در طی 35 ساله گذشته از انقلاب دعوت به وحدت بوده است.


آیت الله خاتمی اشاره ای به عناصر تشکیل دهنده وحدت داشت و بیان کرد: در داشتن وحدت و هدف مشترک اختلاف سلیقه ها باعث تفرقه نمی شود و از ابتدای انقلاب اختلاف سلیقه ها وجود داشته است اما اگر به تفرقه نکشد این اختلاف سلیقه ها ضرری ندارد.


وی با بیان اینکه اختلاف سلیقه ها باید یک محور فصل الخطاب داشته باشند و در غیر این صورت زیان بار می شوند و محور این فصل الخطاب ها ولایت فقیه است، گفـت: همه باید مطیع عملی رهنمودهای مقام معظم رهبری باشیم.

 

در حفظ وحدت باید از هتاکی ها اجتناب کرد
امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه در حفظ وحدت باید از هتاکی ها اجتناب کرد، اظهار داشت: در اختلافات باید مسایل را مهم تر را در نظر گرفت آنچنان که حضرت علی(ع) برای مصلحت و حفظ اسلام 25 سال خانه نشینی را تحمل کردند.


وی مکتب ولایت فقیه را آخرین ویژگی مکتب امام راحل معرفی کرد و اذعان داشت: امام خمینی در عرصه نظام سیاسی کشور ولایت فقیه را به عنوان نظام سیاسی معرفی کردند، ولایت فقیهی که از متن اسلام ناب محمدی گرفته شده است.


آیت الله خاتمی ادامه داد: ولایت فقیه نظریه ای نیست که بعد از انقلاب متولد شده باشد چرا که 10 قرن پیش از شیخ صدوق گرفته تا مرحوم آشتیانی فقها صحبت از ولایت فقیه کرده اند.


وی با اشاره به اینکه مردم 2 مرتبه مکتب ولایت فقیه را تایید کرده اند، افزود: مردم بار اول برای اصل قانون اساسی و بار دوم برای متمم قانون اساسی پای صندوق های رای آمدند و آن را پذیرفتند.


عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرمایشی از امام خمینی مبنی بر اینکه پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما اسیبی نرسد، گفت: اگر 35 سال نظام ما آسیب ندیده است به دلیل آنست که همراه ولایت فقیه بوده است.


وی با تاکید بر اینکه اگر حمایت از ولایت فقیه کم رنگ شود نظام اسلامی آسیب پذیر خواهد شد، افزود: امام خمینی نفرمودند پشتیبان من باشید بلکه عنوان ولایت فقیه را آوردند و ولی فقیه دیروز امام خمینی و امروز نیز مقام معظم رهبری هستند.


آیت الله خاتمی با بیان اینکه اگر افرادی که به راستی می گویند در خط امام هستند باید در خط ولایت فقیه نیز باشند و اگرنه به واقفی گری مدرن دچار شده اند، گفت: واقفی گری در فتنه 88 به خوبی نمایش داده شد و شمشیر از رو علیه ولایت فقیه کشید و البته مردم نیز با جامعه شناسی و روانشناسی خود نشان دادند که ولایت مدار بوده و هستند و خواهند ماند.


پایان پیام/
 

کد خبر 373637

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha