مسیر انقلاب اسلامی از انقلاب های شرق زده و غرب زده جداست

خبرگزاری شبستان: آیت الله دری نجف آبادی مسیر انقلاب اسلامی را از انقلاب های غرب زده و شرق زده جدا دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران ریشه در مبانی شیعه ، مرجعیت و ولایت شیعه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، شب گذشته(15 خرداد) در مراسم بزرگداشت اظهار کرد: انقلاب اسلامی با خون این شهیدان شکل گرفت و باغبان این باغ نیز امام راحل بودند که اجازه ندادند یاد و خاطره آن ها در یاد مردم فراموش شود.

 

وی به وحدت کلمه و کلمه وحدت در حول مدار رهبری، قانون اساسی و ولایت فقیه اشاره ای داشت و افزود: امام راحل بصورت مداوم علما و مردم را به حفظ وحدت توصیه می کردند و حفظ وحدت در شرایط امروز به مراتب حساس تر است چرا که وحدت رمز پیروزی، عظمت و شکوه ماست.


آیت الله دری نجف آبادی اشاره ای به مسایل فرهنگی جامعه داشت و تصریح کرد: ابعاد نورانی انقلاب باید حفظ شود و در این مسیر قوای سه گانه، نیروی نظامی کشور، دولتمردان، هنرمندان و همه اقشار جامعه باید برای حفظ آن تلاش کنند.


وی انقلاب را انقلاب ولایت، اسلام، قرآن، ایمان، اخلاق و معنویت دانست و تاکید کرد: شهدای ما به خاطر خداوند قیام کردند و تا زمانی که روحیه فداکاری در امت باشد سربلند و پیروز خواهیم بود.


امام جمعه اراک با تاکید بر خطرات دشمن و عدم فراموشی آن از سوی ملت و نظام، هشدار داد: مبادا دشمن اصلی آمریکا و اسرائیل را فراموش کنید و خطرات آن ها را همواره جدی بگیرید.


وی با تاکید بر کار و تلاش در مسایل اقتصادی کشور، گفت: چند سالی است که مقام معظم رهبری نسبت به اقتصاد توجه ویژه ای داشته اند و از تعبیر اقتصاد مقاومتی استفاده کرده اند و می توان گفت که یک بعد آن کار و تلاش است.


آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: در سایه تلاش ملت می تواند قله های پیروزی را فتح کند و همت های بلند انسان های فداکار است که می تواند ستون فقرات یک کشور باشد و با تنبلی و تن پروری هیچ ملتی به موفقیت دست نخواهد یافت.
 

 

وی همچنین اشاره ای به حمله قلبی آیت الله مهدوی کنی پس از مراسم ارتحال امام داشت و گفت: ایشان برای خبرگان رهبری و ملت سرمایه هستند و این قبیل افراد پشتیبان مقام معظم رهبری و ولایت فقیه هستند.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: خبرگان رهبری در حساس ترین شرایط حساس ترین تصمیم ها را برای ملت می گیرند و با تصویب قانون خبرگان رهبری در قانون اساسی کشور نمایندگان خبرگان رهبری واسطه ملت و رهبری شدند.


وی با اشاره به اینکه اولین فردی که برای شهدای 15 خرداد مراسم روضه خوانی برگزار کرد و روضه خواند امام خمینی بود، افزود: امام راحل در فروردین 43 بعد از گذشت 10 ماه از واقعه 15 خرداد 42 و پس از آزاد شدن از حصر و حبس اولین روضه شهدای 15 خرداد را خواندند  چرا که شهدای فیضیه قم و قیام 15 خرداد سال 42 هسته اولیه انقلاب اسلامی  هستند.


آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه بعد از دستگیری امام در خرداد 42 مردم شهرهای مختلف از جمله تهران، ورامین، قم، مشهد، اهواز، اصفهان، تبریز وچندین شهر دیگرقیام کردند که در شهرهای تهران، قم و ورامین به قیام خون و شهادت منجر شد و مردم زیر رگبار مسلسل از امام خمینی پاسداری می کردند، تصریح کرد: خبرهای اولیه از قیام مردم در حصر به گوش امام می رسید.


وی با اشاره به تاکید امام خمینی مبنی بر اینکه هرگز نباید قیام 15 خرداد فراموش شود  و بر همین اساس امام راحل 15 خرداد را عزای عمومی اعلام کردند، بیان داشت: به دلیل نقشی که شهدای 15 خرداد در جریان انقلاب اسلامی داشتند امام راحل مسئله 15 خرداد 42 را به عنوان نهادی در انقلاب تاسیس کردند.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر کالبد شکافی جریان 15 خرداد 42 برای نسل های پس از انقلاب، گفت: مسایلی از قبیل آنکه چرا امام را به اسارت بردند، چرا علما به تهران مراجعه کردند و چرا پهلوی علما و مردم را به خاک و خون کشاند برای نسل های دوم و سوم انقلاب تبیین و آشکار شود.


وی  به دو نوع قیام و نهضت در طول تاریخ بشریت اشاره کرد و افزود: یک نوع قیام ها، قیام های الهی و خدایی است که مردان خدا برای خدا وحق قیام کردند و نوع دیگر آن مربوط به قیام ها و نهضت های ارباب دنیا، صاحبان قدرت و ثروت و دیکتاتوری های عالم است.


آیت الله دری نجف آبادی تاکید کرد: در قیام های الهی همچون قیام انبیاء الهی هدف قیام کننده حاکمیت دین خدا در جامعه است و قیام کننده خود را نمی بیند بلکه هدف و رضایت او ادای تکلیف در برابر خداوند است.


وی با اشاره به اینکه امام خمینی تاکید بسیاری بر این امر داشتند که هر گونه تلاش و فعالیتی باید برای خدا و رضای خدا باشد، ابراز داشت: قیام های الهی با سایر قیام ها تفاوت های بنیادینی دارد که بزگترین تفاوت آن مسئله انگیزه ها و هدف های آن است که الهی و متعالی بوده و برای رشد جامعه در مسیر تکامل الهی شکل می گیرد.


آیت الله دری نجف آبادی یکی از حساسیت های امام راحل و علما را بحث اسرائیل معرفی کرد و خاطر نشان ساخت: امام  راحل درسخنرانی مدرسه فیضیه قم خطاب به محمدرضا پهلوی مبنی براینکه " مردک می گویم که از ایران بیرونت کنند و می گویند که تو اسرائیلی شده ای" به نکته ای اشاره می کنند که درک آن بعد از گذشت 35 سال اکنون روشن می شود .

 

وی با بیان اینکه روابط رژیم پهلوی با اسرائیل از سال 27 تا 42 به صورت محرمانه بود که سخنرانی امام در مدرسه فیضیه این ارتباط را فاش ساخت، افزود: رژیم پهلوی می خواست که امام خمینی را در دادگاه نظامی محاکمه کند به طوری که مردم از این جریان اطلاعی نیابند اما قیام مردم توطئه آن ها را خنثی کرد و اولین نتیجه خون شهدا این قیام صلابت امام خمینی و عقب نشینی رژیم پهلوی بود.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اذعان به این مطلب که شهدای خرداد 42 در دفاع از مکتب و آرمان های انقلاب و امام و در پاسداری از حریم مرجعیت و ولایت قیام کردند، گفت: بسیاری از علما در آن دوران بحث مرجعیت امام خمینی را قاطعانه امضا و قبول کردند و همین امر باعث شده بود که طبق قانون اساسی کشور رژیم پهلوی نمی توانست پاپوش درست کند.


وی با تاکید بر این مطلب که قیام های مشروطیت، ملی شدن صنعت نفت و غیره به ارزشمندی قیام 15 خرداد نبود، اذعان داشت: قیام 15 خرداد 42 نقطه عطفی در تاریخ اسلام، تشیع و ایران شد و سرفصل جدیدی از پیوند امامت و امت، فقهات با مردم، مردم با ولی فقیه و مردم با مرجعیت شکل گرفت که امروز بعد از گذشت 51 سال از آن واقعه آثار این پیوند مشاهده می شود لذا این سرفصل جدید در میهن اسلامی به فراموشی سپرده شود.


آیت الله دری نجف آبادی مسیر انقلاب اسلامی را از انقلاب های غرب زده و شرق زده جدا دانست و تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران ریشه در مبانی شیعه ، مرجعیت و ولایت شیعه دارد و به همین دلیل است که شعارهای " نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی " و " استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" برای این انقلاب مصداق پیدا می کند.


وی با اشاره به اینکه اگر فقه شیعه نبود چه بسا در توفان حوادث روزگار انقلاب ما دچار انحراف می شد، گفت: توفان های خارجی ها قصد داشتند که درخت ستبر و تنومند انقلاب را به لرزه درآورند اما چون اساس این انقلاب بر مبنای فقاهت شیعه که در راس آن امام خمینی قرار داشتند این نقشه آن ها عملی نشد.


امام جمعه اراک اشاره ای به حدیث ثقلین داشت که پیامبر(ص) بر مبنای این حدیث کتاب و عترت خود را برای نسل بعد از خود به یادگار می گذارند و افزود: مصداق عترت طاهرین پیامبر(ص)، امام خمینی هستند.


وی اظهار کرد: روز بعد از رحلت امام خمینی در 14 خرداد 68 خبرگان ملت عالی ترین تصمیم را در سکان داری کشور و انقلاب با تعیین مقام معظم رهبری گرفتند و با این کار علاوه بر مایوسی دشمنان و امیدوار شدن دوستان، خط امام و ولایت نیز در کشور پایدار شد.


آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه امروز بعد از گذشت 25 سال از رهبری حضرت آیت الله خامنه ای شاهد آثار گرانبهای این هدایت هستیم، ادامه داد: مقام معظم رهبری هر سال در مراسم بزرگداشت ارتحال امام در مرقد ایشان ایراد سخنرانی می کنند و دکترین جمهوری اسلامی ایران را برای یکسال آینده مشخص می کنند و مردم را از سرچشمه های ایمان و فقاهت سیراب می کنند و مردم را برای عمل به سختی ها و رنج های پیش روی یکساله برای دستیابی به عظمت ایران و انقلاب آماده می کنند.


پایان پیام/

 

کد خبر 373693

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha