پوسیدگی دندان و چاقی از مشکلات کلاس اولی‌هاست

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: طی نتایج طرح سنجش سلامت پوسیدگی دندان و روند چاقی عمده‌ترین مشکلات کلاس‌ اولی‌ها بوده است.<BR> <BR>

نامدار عبداللهیان، معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان استثنایی در حاشیه مراسم نمادین سنجش سلامت کلاس اولی‌ها در جمع خبرنگاران گفت: پیش‌بینی می‌شود یک میلیون و 200 هزار دانش‌آموز کلاس اولی مورد ارزیابی 13گانه قرار گیرند.

وی افزود: تعداد 900 پایگاه ثابت، 300 پایگاه سیار در 900 شهر و 20 هزار روستا با هفت هزار پرسنل خدمات ارایه می‌دهند.

عبداللهیان با بیان اینکه از نتایج بدست‌آمده سنجش سلامت کلاس‌ اولی‌ها سیاست‌گذاری حوزه سلامت صورت می‌گیرد، اظهار کرد: طی نتایج سال گذشته 80 درصد نوآموزانی که سابقه حضور در مهدکودک‌ها را داشتند چهار نمره در ارزیابی‌ها بالاتر از دیگر نوآموزان بوده‌اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: 50 درصد نوآموزان پوسیدگی دندان حداقل یک دندان را داشته‌اند که این آمار بیشتر مربوط به کلان‌شهرها است و می‌توان آن را ناشی از الگوهای غذایی نامناسبی که مورد استفاده قرار می‌گیرد همانند فست‌فود دانست.

وی ادامه داد: مصرف سوسیس و کالباس‌های غیراستاندارد که نیترات دارند آمار سرطان را در دانش‌آموزان افزایش می‌دهند. همچنین یکی دیگر از مشکلاتی که دانش‌آموزان طی طرح سنجش برآورد شده است روند چاق‌شدن است که با استانداردها فاصله دارد.

وی با اشاره به بهره هوشی دانش‌آموزان اظهار کرد: از نظر تست‌های آمادگی تحصیلی نوآموزانی که بهره هوشی آنان بالای 70 درصد است به مدارس عادی هدایت می‌شوند و از معلم رابط که از مدارس استثنایی 4 تا 8 ساعت به مدارس عادی می‌آید تا این دانش‌آموزان را پشتیبانی کند و همچنین از معلمان تلفیقی و فراگیری کمک گرفته می‌شود.

وی افزود: دانش‌اموزانی که از نظر ذهنی حداقل توان ذهنی را دارند همچنین ناشنوایان، نابینایان و کسانی که مشکلات جسمی و حرکتی دارند طی طرح تلفیق فراگیر به مدارس عادی هدایت می‌شوند.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه برای معلمان طرح تلفیقی فراگیر امتیازاتی ویژه قرار است در نظر بگیریم، تصریح کرد: معلمانی که در آموزش و پرورش استثنایی فعالیت می‌کنند هزار امتیاز سختی کار دارند اما معلمانی که طی طرح تلفیقی فراگیر در مدارس عادی یک یا سه دانش‌آموز استثنایی دارند برای آنان می‌خواهیم امتیازات ویژه در نظر بگیریم.

وی هزینه سنجش سلامت کلاس اولی‌ها را 10 هزار تومان اعلام کرد و گفت: سال گذشته این مبلغ هشت هزار تومان بوده است البته کسانی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند از برچسب رایگان استفاده خواهند کرد.

به گفته وی، از 115 پایگاه سنجش سلامت استان تهران و شهرستان‌های اطراف آن تنها 50 درصد پایگاه‌ها پزشک حضور دارند و معاینات پزشکی در مراکز بهداشتی- درمانی برای نوآموزان رایگان است.

پایان پیام/


 

کد خبر 373881

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha