جشنواره حضرت علی اکبر در خوزستان برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان، از برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر(ع) همزمان با هفته جوان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز، ابراهیم نصیری، معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان، با بیان این مطلب گفت: هفته جوان از 17 لغایت 23 خرداد در سراسر کشور برگزار می ‌شود و در خوزستان نیز برنامه‌ های این هفته با سه کار محوری و به صورت متمرکز در مرکز استان پیگیری می شود.

 

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر(ع) به منظور تجلیل از جوانان برتر و برگزیده استان در چهار عرصه، 32 حوزه و 56 عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ های هفته جوان است، افزود: جوانان برتر از میان جوانانی انتخاب می ‌شوند که در سال 92 در عرصه ‌های مدنظر موفق به کسب عناوین ملی و بین ‌المللی شده‌ اند.

 

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان، خاطر نشان کرد: این جشنواره در چهار عرصه "فرهنگ، ادب و هنر"، "اقتصاد، تولید، سازندگی و کارآفرینی"، "علمی و پژوهشی، فناوری و نوآوری" و "فعالیت ‌های اجتماعی" برگزار می‌ شود و برترین ‌ها در این عرصه ‌ها مورد ارزیابی قرار می‌ گیرند.

 

وی درباره اهداف برگزاری جشنواره جوان برتر عنوان کرد: زمینه‌ سازی برای بروز ایمان، ارزش‌ های متعالی و روحیه فداکاری و ایثار در نسل جوان، زمینه ‌سازی برای بروز خلاقیت و افزایش نشاط اجتماعی و امید به آینده جوانان، تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس ملی در بین جوانان، ایجاد زمینه ‌های لازم برای مشارکت نسل جوان در عرصه ‌های مختلف علمی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و... از جمله اهداف این جشنواره است.

 

وی حمایت از فعالیت ‌های هویت آفرین متناسب با شاخص‌ های ایرانی اسلامی، تقویت روحیه تحقیق، ابلاغ و ابتکار در تمام زمینه ‌ها از طریق حمایت مادی و معنوی، الگوسازی مناسب برای جوانان و کمک در جهت رشد و ارتقای هدفمند آنان، شناسایی جوانان مستعد و توانمند و برنامه ‌ریزی مناسب برای سازمان ‌دهی آنان و ارزش نهادن به اندیشه‌ های سازنده جوانان در تمامی عرصه‌ ها را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره حضرت علی‌اکبر(ع) دانست.

 

نصیری، با بیان اینکه پس از برگزار شدن جشنواره در استان، جوانان برتر معرفی شده یک نشست هم‌ اندیشی با استاندار خوزستان خواهند داشت تا پیرامون مسایل و مشکلات حوزه امور جوانان به بحث و تبادل نظر بپردازند، اضافه کرد: از دیگر برنامه‌ های محوری هفته جوان در استان، دیدار جوانان برتر استان با آیت ‌الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: از طریق استانداری و اداره کل به فرمانداری ها و ادارات ورزش و جوانان شهرستان ‌ها ابلاغ شده که با اهتمام خاص و ویژه‌ ای به برگزاری برنامه ‌های هفته جوان اقدام کنند، همچنین دستگاه‌ های اجرایی در سطح استان به فراخور ماموریت خود، اقداماتی را در حوزه جوانان انجام خواهند داد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 373985

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha