مدرسه اصلی ترین کانون اجرای برنامه سوادآموزی است

خبرگزاری شبستان: معاون سوادآموزی آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری، گفت: مدرسه اصلی ترین کانون اجرای برنامه سوادآموزی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، امیر حسن پور، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری امروز"17خرداد" در اولین جلسه مسئولان سوادآموزی استان که در سالن جلسات اداره آموزش وپروش برگزار شد، گفت: طرح باسوادی اولیاء بی سواد دانش آموزان و باسوادی افراد 10 تا 20 سال؛ از اولویت های مهم معاونت سوادآموزی استان است.


وی اظهار داشت: برای باسواد کردن اولیاء بی سواد این تعداد از دانش آموزان در کشور، با اجرای طرح باسواد کردن اولیاء بی سواد دانش آموزان اقدام می شود.


معاون سوادآموزی آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری توجه ویژه حضرت امام(ره) و حمایت های بی دریغ مقام معظم رهبری راناشی از اهمیت سوادآموزی دانست.


حسن پور تصریح کرد: بی‌سوادی والدین نیز آسیب دو جانبه‌ای دارد، این والدین نمی‌توانند از نظر آموزشی و تحصیلی به فرزندان خود کمک کنند و یک الگوی تقلیدی نامناسب برای فرزندانشان هستند.


معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه مدرسه اصلی ترین کانون اجرای برنامه سوادآموزی است افزود: دیدار چهره به چهره با مدیران مدارس و مجتمع های آموزش و پرورش شهری و روستایی، باید بیشتر مدنظر قرار گیرد.


وی افزود: هرچه به انتهای مسیر سوادآموزی نزدیک می‌شویم، آوردن بی‌سوادان باقی‌مانده برای آموزش دشوارتر می‌شود.


حسن پور از کارشناسان سوادآموزی استان خواست تا به منظور جلوگیری از رجعت به بی سوادی از همه ظرفیت های موجود در آموزش وپرورش منطقه اعم ازفعالیت های پرورشی، سلامت وتندرستی، انجمن اولیاء و مربیان، آموزش خانواده برای تحکیم سوادآموزی بهره گیری کنند.


پایان پیام/
 

کد خبر 374028

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha