بیش از 2میلیون نفرساعت آموزش درقالب طرح قاضی مدرسه به دانش آموزان یزدی

خبرگزاری شبستان: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد از ارائه بیش از دو میلیون ساعت آموزش به دانش آموزان استان در قالب طرح قاضی مدرسه خبر داد.

سید علی اصغر رفاهی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد، بر لزوم آموزش نکات پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی به دانش آموزان تاکید کرد و به خبرنگار شبستان از یزد گفت: در این راستا بیش از 2 میلیون ساعت آموزش در قالی طرح قاضی مدرسه به دانش آموزان استات ارائه شده است.


وی با بیان اینکه سعی شده که موضوعات مبتلا به استان با در نظر گرفتن رده سنی، جنسیت و وضعیت اجتماعی برای آنان مد نظر قرار گیرد.


رفاهی با اشاره به استقبال بسیار خوب دانش آموزان، مربیان و اولیای دانش آموزان از این طرح افزود: در سال تحصیلی 92-93 این طرح در سطح 59 مدرسه و با حضور 12 هزار و 414 دانش آموز برگزار شد.


وی با بیان اینکه در این طرح به 15 مورد از آسیب های اجتماعی پرداخته شد اظهار داشت: طرح آسیب های نوپدید، جنگ نرم، تهاجم فرهنگی از طریق ماهواره، اینترنت، تلفن همراه و بازی های رایانه ای، توصیه به تقوی الهی و تهذیب نفس و نیازمندی به قانون و التزام به آن از با اهمیت ترین موضوعات طرح شده در این طرح بوده است.


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری برپایی نمایشگاه تبعات اعتیاد و معرفی مواد اعتیاد آور جدید و آثار جسمی و روانی آن را از دیگر برنامه های اجرا شده در این طرح اعلام کرد و گفت: این نمایشگاه هم ضمن جلب توجه ویژه دانش آموزان از تأثیر گذاری زیادی بر آنان برخوردار بود.


وی راه اندازی سامانه پاسخگویی به سوالات قضایی شهروندان را یکی دیگر از اقدامات این معاونت دانست و تصریح کرد: این سامانه با شماره 129 در ساعت اداری آماده پاسخگویی به پرسش های قضایی شهروندان عزیز می باشد.


رئیس اداره ارشاد و معاضدت قضایی دادگستری استان یزد با اشاره به طرح بیش از 2000 سوال حقوقی در ماه و ارائه پاسخ های جامع از سوی اداره ارشاد و معاضدت قضایی، بیان داشت: در حال حاضر بصورت میانگین 150 وکیل در سال بصورت رایگان در واحد ارشاد و معاضدت حاضر و به پاسخگویی سوالات مراجعه کنندگان مبادرت دارند.


وی ایجاد تفاهمنامه بین دادگستری استان با دفتر امام جمعه ، کمیته امداد امام خمینی (ره ) و سازمان بهزیستی را از دیگر فعالیت های صورت گرفته دانست و گفت: بر این اساس وکیل معاضدتی و وکیل تسخیری در پرونده هایی که از سوی ادارت و نهادی های ذکر شده معرفی گردیده باشند، تعیین می شود.


رفاهی، برپایی مراکز مشاوره حقوقی رایگان به مناسبت های مختلف در مکان های از قبل پیش بینی شده را از دیگر اقدامات اداره ارشاد و معاضدت قضایی دادگستری ذکر کرد و ابراز داشت: مناسبت های هفته دفاع مقدس ، هفته بسیج و چندین مناسبت ملی و مذهبی دیگر فرصتی فراهم شده تا مشاوره های حقوقی رایگان به مردم ارائه شود.


وی خاطرنشان کرد: همچنین میعادگاه نماز جمعه یزد قبل از اذان و انجام فریضه نماز جمعه نیز این مشاوره ها به صورت رایگان به افراد مراجعه کننده ارائه خواهد شد و افراد می توانند از این فرصت نیز بهره بگیرند.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 375759

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha