دستگاه های فرهنگی برای رفع مشکلات جوانان تلاش کنند

خبرگزاری شبستان:مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه وبویراحمد گفت:همه دستگاه های فرهنگی باید با تمام توان خود در زمینه مادی و معنوی برای کمک به رفع مشکلات نسل جوان همکاری کنند.

سید غلامرضا متقی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کهگیلویه وبویراحمد ضمن تاکید بر اهمیت جایگاه جوانان و ضرورت پرداختن به مسائل آنها به خبرنگار خبرگزاری شبستان، گفت: در راستای رسیدگی به مسائل جوانان، غنی ‌سازی اوقات فراغت از اهداف جدی کمیته امداد است.

وی کمیته امداد را یکی از دستگاه های فعال در عرصه توانمندسازی جوانان و غنی ‌سازی اوقات فراغت آنها دانست و افزود: در سال گذشته در کنار برنامه‌ ریزی دقیق و هدف ‌گذاری مشخص، 50 میلیارد ریال در حوزه جوانان از سوی کمیته امداد سرمایه ‌گذاری شده است.

این مسئول اظهار داشت: 30 هزار جوان به عنوان فرزندان خانواده‌ های تحت پوشش در کمیته امداد وجود دارد که بیش از 14 هزار نفر از این تعداد دانشجو بوده و بخش دیگر فارغ‌ التحصیل هستند.

متقی در خصوص اعطای تسهیلات ازدواج به جوانان تحت پوشش نیز اظهار داشت: کمیته امداد با تخصیص 120 میلیون ریال به عنوان کمک هزینه خرید جهیزیه، بیش از سه هزار جوان را راهی خانه بخت کرده است.

وی اعزام 2 هزار نفر از جوانان به اردوهای تفریحی را برنامه دیگری در راستای غنی ‌سازی اوقات فراغت جوانان دانست و گفت: در کنار برنامه ‌های تفریحی، برنامه‌ ریزی برای توانمندسازی جوانان در مباحث آموزش ‌های فنی و حرفه ‌ای، کمک به پیشرفت تحصیلی و کمک ‌های آموزشی به دانش ‌آموزان پشت کنکوری، ارتقاء سطح تحصیلی دانش ‌آموزان و دانشجویان از دیگر اهداف کمیته امداد است.

متقی به فعالیت ‌های فرهنگی در این نهاد اشاره و افزود: 700 جوان فعال در کانون پیروان ولایت کمیته امداد که کانونی سیاسی فرهنگی است فعالیت جدی در سطح استان دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: همه دستگاه های فرهنگی بدون استثنا باید با تمام توان خود در زمینه مادی و معنوی برای کمک به نسل جوان حضور همه ‌جانبه داشته باشند.
پایان پیام/

 

کد خبر 374033

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha