اجرای 458 برنامه فرهنگی همزمان با نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران

خبرگزاری شبستان: حجت‌الاسلام و المسلمین تکیه‌ای گفت: 458 مورد برنامه در ایام نیمه شعبان داریم که برنامه‌های تبلیغات 129 برنامه، آموزش و تربیت 104، آفرینش 83 و انتشارات نیز 42 برنامه اجرا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا تکیه‌ای امروز (18 خرداد) در مصاحبه مطبوعاتی پیش از نیمه شعبان گفت: مدیریت دینی و جهان شمول شدن مکتب امری است که پیامبر(ص) به آن پرداختند و این موضوع از ابتدا بوده است و پیامبران بسیاری این کار را انجام دادند اما جهان شمولی هنوز رخ نداده است.


وی گفت: برای جهان شمولی باید اقداماتی صورت گیرد و برای این کار خداوند صاحب‌الزمان(عج) را خلق کرده تا دین در همه جای جهان ایجاد شود و تا زمین پراز عدالت نشود، حاکمیت رخ نداده است.


معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: در زمان غیبت همه منتظر هستند و ابزار فراوانی خداوند در اختیار مومنان قرار داده تا بستر سازی کنند و از جمله ابزارها زمان‌ها و مکان‌ها هستند.


حجت‌الاسلام تکیه‌ای گفت: زمان‌ها مثل غدیر و نیمه شعبان است و مکان‌ها مثل خانه خدا و مسجد جمکران است، این مسجد جایگاه رفیعش به اندازه‌ای است که خود حضرت وقتی امر کردند ساخته شود فرمودند هر کس اینجا نماز بخواند چنان است که در خانه کعبه اقامه نماز کرده است.


وی بیان داشت: نیمه شعبان فرصتی است که از این زمان و مکان استفاده کنیم . مسجد جمکران را مقام معظم رهبری به عنوان پایگاه عظیم تشیع نام بردند و دو وظیفه را شامل حال تولیت کردند که یکی امر تسهیل بهره مندی مشتاقان، یعنی زیرساخت‌ها و دسترسی‌ها و دیگر ایجاد فضاهای معنوی و قدسی برای استفاده روحی و فکر مومنان و از همه مسئولان نیز خواسته‌اند که همه تولیت را یاری کنند.


معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: مسجد جمکران عبادتگاه است و اینجا مرکز عبادت و عبودیت مهدوی است و هم مسجد و هم پایگاه مهدوی است.
 

حجت‌الاسلام تکیه‌ای عنوان داشت: برنامه‌ریزی برای جمکران در نیمه شعبان را قبل از سال جدید آغاز کردیم و از آغاز سال تاکنون 16 جلسه ستاد جشن‌های نیمه شعبان را داشتیم و این رویکرد به مقامات استان داده شد و با توجه به آنها اقدامات لازم انجام شده است.
 

وی بیان داشت: این معاونت دارای چهار مدیریت تبیلغات، آموزش، آثار و انتشارات است که کمیته‌هایی را فعال کرده‌اند تا در نیمه شعبان بتوانند خدمات فرهنگی دهند.
 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: 458 مورد برنامه در ایام نیمه شعبان داریم که برنامه‌های تبلیغات 129 برنامه، آموزش و تربیت 104، آفرینش 83 و انتشارات نیز 42 برنامه اجرا خواهد کرد.
 

حجت‌الاسلام تکیه‌ای گفت: این برنامه‌ها از آغاز دهه مهدویت تا پایان خواهد بود که اوج آن در پنجشنبه و جمعه 14 و 15 شعبان خواهد بود.
پایان پیام/

کد خبر 374207

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha