مدیران کانون ها از ظرفیت نیروهای جوان استفاده کنند

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: مدیران کانون های مساجد و ائمه جماعات با برنامه ریزی صحیح از ظرفیت جوانان به عنوان پدیده درخشان استفاده کنند.

حجت الاسلام علی رمضانی در گفتگو با خبرنگار شبستان در قزوین بیان کرد: جوانان سرمایه های هر جامعه هستند که اگر باغبان خوبی داشته باشند، بهترین میوه ها را به بار می آورند.
 

وی ادامه داد: در سیره پیامبر اعظم (ص) به جوانان ارزش و اهمیت فراوانی داده شده است و آن حضرت نیز کارهای بزرگی را به جوانان واگذار می کردند به طوری که جوانی را به نمایندگی از خود به مدینه فرستادند و یا در روزهای پایانی عمر خویش، یک جوان را به عنوان فرمانده سپاه قرار دادند.
 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اضافه کرد: در احادیث تأکید بسیاری در خصوص توجه به ارزش های جوانی و استفاده بهینه از این فرصت شده است و اولیای گرامی اسلام نیز جوانی را یکی از نعمت های پرارج الهی و سرمایه های بزرگ سعادت در زندگی بشر دانستند.
 

وی اعلام کرد: بر اساس فرموده امام علی (ع) دو چیز است که قدر قیمتش را نمی شناسند مگر کسی آن را از دست داده باشد، که این دو مورد جوانی و تندرستی است و انسا به ویژه نسل جوان باید به خاطر نعمتی که دارد با استفاده صحیح و مناسب از آن قدرشناس و شکرگذار باشد.
 

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به اهمیت جوانی در نزد خداوند متعال تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام نیز فرموده اند محبوب ترین خلایق نزد خداوند عزوجل، جوان نورسته و خوش سیما است که جوانی و زیبایی خود را برای خدا، در راه خدا و در راه اطاعت او بگذارد و خداوند رحمان به وجود چنین جوانی بر فرشتگان می نازد و می فرماید این بنده راستین من است.
 

وی توضیح داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز یکی از جوان ترین مجموعه ها است که غالب اعضای آن جوانان است و با توجه به اینکه کشور ما جوان است امیدواریم مدیران کانون های مساجد و ائمه جماعات با برنامه ریزی صحیح از جوانان به عنوان پدیده درخشان و فصل بی بدیل استفاده کنند و ان شاالله با استفاده از ظرفیت جوانان، پیشرفت ها و موفقیت های بیشتری در کشور ما رقم بخورد.
 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین تأکید کرد: جوانی فرصتی است که باید از این فرصت به خوبی استفاده کرد و تأخیر در توجه به این امر، مشکلاتی را ایجاد می کند.
 

وی با تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) و لزوم الگو گیری جوانان از این فرزند امام حسین (ع) خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه روز ولادت حضرت علی اکبر (ع) روز جوان نامگذاری شده است در راستای گرامیداشت روز جوان برنامه های مختلفی نظیر تجلیل از جوانان در کانون ها برگزار می شود که امید است جوانان از قدرت جوانی خود به خوبی استفاده کرده تا روح لطیف جوانی را پرورش داده و ریشه های فساد را کم کنند.
 

حجت الاسلام رمضانی گفت: جوانان ما همواره نشان دادند که حضوری اثرگذار در صحنه های مختلف داشتند که در پیروزی انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی این نقش بسیار مهم و ماندگار بوده است سپس جوانان در پیشرفت علمی کشور نقش مهمی را ایفا کردند و در جنگ فرهنگی که امروز دشمنان علیه کشور ما دارند، نیازمند عزم جدی همه جوانان هستیم تا مقابل دشمن ایستاده و توسعه فرهنگ دینی را داشته باشیم.
 

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم جوانان در پیشرفت هرچه بیشتر کشور در عرصه علمی و فرهنگی بکوشند و ما نیز دعا می کنیم که " خدا کند که جوانان ز حق جدا نشوند/ به صحبت بد و بدخواه مبتلا نشوند/ سر عقیده خود پاى فشارند چو کوه/ بسان کاه زهر باد جابجا نشوند."
 

پایان پیام/
 

کد خبر 374282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha