8500 کلاس اولی در سال تحصیلی 94-93 مشغول تحصیل می شوند

خبرگزاری شبستان: رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: امسال 8 هزار و 500 دانش آموز کلاس اولی در استان داریم که تاکنون 500 نفر از آنها مورد سنجش قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، سید محمد مهدی حسینی، رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی، ظهر امروز(18 خرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پیش از انقلاب اسلامی تنها 3 مدرسه در سطح کشور به مدارس استثنایی تعلق داشت، اظهار کرد: در حال حاضر در سطح استان 165 مدرسه استثنایی وجود دارد.


وی با بیان اینکه نظام آموزشی کشور در سال های اخیر توجه ویژه به دانش آموزان استثنایی داشته است، افزود: اولین اردوگاه استاندارد ویژه دانش آموزان نابینا در سطح کشور در خراسان رضوی قرار دارد که دانش اموزان عادی نیز می توانند از این اردوگاه استفاده کنند.


حسینی اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان را از ابتدای خرداد اعلام کرد و ابراز کرد: امسال 8 هزار و 500 دانش آموز کلاس اولی در استان داریم که تاکنون 500 نفر از آن ها مورد سنجش قرار گرفته اند.


وی با اشاره به اینکه والدین شاغلی که امکان مراجعه به پایگاه های سنجش سلامت در نوبت صبح را ندارند می توانند به 2 پایگاه فعال در نوبت عصر مراجعه کنند، گفت: پایگاه صالحه واقع در قاسم آباد، حجاب 73 و دبستان شهید رزاقی در میدان احمدآباد مشهد 2 پایگاهی است که بعدازظهرها نیز خدمات طرح سنجش سلامت جسمانی را ارائه می دهند.

بنابرگزارش شبستان در ادامه محمدرضا حاجتمند، رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، تصریح کرد: مدارس دولتی در زمان ثبت نام موظفند تنها وجه کتاب و بیمه را که به وسیله بخشنامه به تمامی واحدهای آموزشی ارسال شده است را از والدین دریافت کنند.


وی مبلغ بیمه همه دانش آموزان در سال تحصیلی آینده را مبلغ 5 هزار تومان اعلام کرد و گفت: در هنگام ثبت نام والدین دانش آموزان کلاس اول مبلغ 15 هزار و 100 تومان، دانش آموزان پایه دوم 14 هزار و 500 تومان، پایه سوم 16 هزار تومان، پایه چهارم 15 هزار تومان، پایه پنجم 15 هزار و 400 تومان و پایه ششم مبلغ 20 هزار تومان را پرداخت کنند.


حاجتمند با اشاره به اینکه دانش آموزان متوسطه اول و دوم باید کتاب های تحصیلی خود را از کتابفروشی ها تهیه کنند، ادامه داد: دانش آموزان سه رشته ریاضی و فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی در هنگام ثبت نام مبلغ 17 هزار و 500 تومان و دانش آموزان رشته هنر مبلغ 32 هزار تومان را بابت وجه کتاب های درسی خود پرداخت خواهند کرد.


وی تاکید کرد: مدارس غیردولتی نیز تا زمانی که ابلاغیه جدید وجه سال تحصیلی جدید به این مدارس ابلاغ نشده باشد برای ثبت نام باید مبلغ شهریه سال گذشته را به صورت علی الحساب دریافت کنند.


رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات خاطر نشان کرد: تمام دانش آموزان میان پایه برای ثبت نام سال تحصیلی جدید نیازی به مراجعه حضوری والدین ندارند و تنها دانش آموزان پایه اول ابتدایی مراجعه حضوری والدین را برای امر ثبت نام نیاز دارند.


پایان پیام/

 

کد خبر 374372

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha