برگزاری جشن مهدوی در امامزاده عبدالله همدان

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان، از برگزاری جشن مهدوی همزمان با نیمه شعبان(22 و23 خرداد) در امامزاده عبدالله همدان خبرداد.

حجت الاسلام حسین قبادی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان به خبرنگار شبستان گفت: به مناسبت نیمه شعبان و فرا رسیدن سالروز ولادت امام عصر(عج) جشن مهدوی در امامزاده عبدالله همدان برگزار می شود.


وی افزود: امسال نیز طبق سنوات گذشته برنامه‌های مختلفی به مناسبت ماه شعبان در مساجد و بقاع متبرکه شاخص استان همدان اجرا می‌شود.


وی با اشاره به اینکه جشن‌های اعیاد شعبانیه در شهرستان‌های مختلف استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: ‌تبدیل بقاع به قطب فرهنگی و همچنین جذب جوانان به این مکان‌های مقدس از اهداف برگزاری این جشن‌ها است.


معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان، برپایی ایستگاه صلواتی، آذین بندی امامزادگان، مولودی خوانی، سخنرانی آیت الله محمدی و توزیع بسته‌های پذیرایی از مهم ترین برنامه های جشن نیمه شعبان در امامزادگان است.


حجت الاسلام قبادی، با بیان اینکه باید به دنبال بصریت افزایی مهدوی در بین قشر نوجوان و جوان جامعه باشیم، افزود: این در حالیست که تبیین مهدویت و مولفه های جامعه منتظر ظهور در همه ابعاد امری مهم و شایان توجه است.


وی با بیان اینکه فرهنگ‌ مهدویت دریچه‌ای‌ به‌ جهان‌ آینده و مولد نیروی‌ حرکت‌ به‌ سوی‌ آینده‌ای‌ روشن‌ است، گفت: همچنین نقش مهدویت و ترویج این فرهنگ در پیشگیری از تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمنان موثر است.


وی با اشاره به برگزاری جشن‌های اعیاد و مناسب‌ها در بقاع متبرکه و مساجد استان، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در مکان‌ها و فضای معنوی می توان فرهنگ دینی و مذهبی را ترویج داد.


پایان پیام/
 

کد خبر 374489

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha