ارتقای جایگاه مساجد، مهم ترین اثر راه اندازی مراکز نیکوکاری است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام، گفت: راه اندازی مراکز نیکوکاری در مساجد و با حضور هیئت امنای محل موجب ارتقای جایگاه این پایگاه های مهم فرهنگی و دینی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام، علی حسین احمدی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام، عصر یکشنبه(18 خرداد) در جمع معاونان و مسئولان مراکز نیکوکاری شهرستان های تابعه، اظهار کرد: مراکز نیکوکاری پیوند مناسب و آسان نیکوکاران و نیازمندان را میسر می سازد.


وی، افزود: در قانون و شریعت ما توجه ویژه ای به بحث برانگیختن مردم در مسیر رسیدگی به محرومان جامعه و پیشگری از محرومیت در جامعه شده است.


احمدی، با بیان اینکه باید عدالت اجتماعی بین غنی و فقیر در جامعه اسلامی برقرار باشد، تصریح کرد: در جامعه اسلامی به این امر پایبند باشیم که رسیدگی به حال محرومان جامعه بر اساس دستورات دین مبین اسلامی و سیره ائمه اطهار(ع) برجسته شود و این امر می تواند در زمینه کمک به نیازمندان بسیار موثر باشد.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام، ابراز کرد: کمیته امداد به دنبال نوعی و شکلی از مددکاری بوده که هزینه کمی در بر داشته و با هزینه کم، مددکاری بهتر و کیفی تری صورت گیرد، در زمینه سرعت در خدمت رسانی تحول و تغییر ایجاد شده و کیفیت خدمات و خدمت رسانی به مددجویان ارتقا یابد.


احمدی، گفت: کمیته امداد بر اساس رسالتی که دارد به دنبال الگویی بود که بتواند این سه اصل را در مکان هایی پی ریزی کند که بتواند سرعت عمل، کیفیت و کاهش هزینه ها را داشته باشد که در این زمینه الگوهای اسلامی از جمله فعال کردن مساجد، خیرین و افراد نیکوکار در محلات مورد توجه قرار گرفت.


وی، با بیان اینکه در طرح ایجاد مراکز نیکوکاری مسجد محور سه رکن مسجد، محله و خیرین در راس قرار دارند، یادآور شد: در مرداد ماه سال 92 نخستین مراکز نیکوکاری در سطح کشور و به دنبال آن در استان ایلام نیز راه اندازی شد که کار این مراکز مبتنی بر فرهنگ اسلامی و برگرفته از ارزش های اسلامی، سیره ائمه معصوم(ع) بوده که آغاز فعالیت و استمرار کارشان در مساجد بوده است.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام، با بیان اینکه تنوع بخشیدن به نوع خدمات کمیته امداد در قالب مسجد، خیرین و محله تحقق پیدا می کند، گفت: با تغییر الگو و سبک زندگی، نیازها از گذشته هم متفاوت و هم زیاد شده که در این طرح یک کلیتی را دیدند که هر نوع نیازی که خانواده نیازمند ما احتیاج دارد با استفاده از ظرفیت خیرین محله و حمایت های کمیته امداد حل شود.


پایان پیام/

 

 

کد خبر 374497

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha