چقدر از فرصت جشن‌ها و چراغانی‌های نیمه شعبان استفاده کرده ایم؟

خبرگزاری شبستان: مسئول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان، با تاکید بر تبیین مساله مهدویت در جامعه، بر بهره گیری از جشن‌ها و سخنرانی های نیمه شعبان تاکید کرد.

حجت‌الاسلام حسن بابایی، مسئول تشکل‌های دینی اداره ‌کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، یکی از ملزومات زندگی بشری را شادی و نشاط دانست و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت: پیمودن مسیر کمال و سعادت مستلزم وجود روحیه ای شاداب و با نشاط است.

 

وی با اشاره به جمله ای از مولای متقیان(ع) که می فرماید: بزرگترین گناه یاس از رحمت حق است، افزود: در سیره اهل بیت عصمت و طهارت نیز توجه خاصی به شادی شده است.

 

وی با بیان اینکه فراهم کردن بستر شادی در سطح جامعه از ضروریات است، اضافه کرد: در نیمه اول ماه شعبان در سرتاسر ایران جشن هایی بر پا می شود که نقطه اوج این مراسم شب و روز نیمه شعبان است.

 

مسئول تشکل‌های دینی اداره ‌کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، گفت: مسئله امام زمان(عج) یک مسئله عادی نیست بلکه عقیده ای بسیار ممتاز است که تبیین آن نیاز به کار فرهنگی دارد و بهترین فرصت، همین زمان جشن‌ها و چراغانی‌هاست.

 

وی تصریح کرد: یکی از مسائل مهم درباره امام زمان(عج)، مساله انتظار فرج است و اگر درست مورد استفاده قرار گیرد، عقیده بسیار مهم و سازنده‌ای است.

 

وی ادامه داد: آیا انتظار فرج که این همه در روایات بر آن تاکید دارند و پیامبر(ص) درباره آن می‌فرماید: «أفضل أعمال أمّتی انتظار الفرج؛ برترین اعمال انتظار فرج است» یا در جایی دیگر می‌فرماید: «أفضل العبادة إنتظار الفرج؛ برترین عبادت‌ها انتظار فرج است»، تبیین لازم ندارد؟ آیا برای امام زمان(عج) تنها می‌توان به چراغانی کردن اکتفا کرد؟ آیا این انتظار فرج است؟!

 

حجت ‌الاسلام بابایی گفت: برای آمادگی ظهور امام زمان(عج)، افراد باید در گفتار و کردار آنگونه باشند که امام زمان(عج) می‌خواهد، یعنی نماز بخوانند، روزه بگیرند، عباداتشان را به جا بیاورند، گناه و ظلم و ستم نکنند و این موضوعی است که در جشن‌های نیمه شعبان باید به آن توجه شود.

 

وی ادامه داد: در جشن های نیمه شعبان، مردم باید آمادگی علمی و عقیدتی برای ظهور  پیدا کنند اما متاسفانه در این ایام از شور و احساس جوانان مخلص برای خودسازی و آماده کردن زمینه ظهور امام زمان(عج) استفاده نمی‌شود.

 

مسئول تشکل‌های دینی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، تاکید کرد: برپایی مراسم جشن به صورت متمرکز و محلی در هر نقطه از شهر با هدف گسترش تفکر مهدویت توام با شادی و نشاط، گام بزرگی در تعالی جامعه ای پویا و مهدوی است. 

 

حجت الاسلام بابایی افزود: باید به روش صحیح بستر شادی و نشاط نیمه شعبان را مهیا کرد تا مردم به شادی های کاذب و کوتاه مدت و بعضا حرام رو نیاورند.

 

وی تاکید کرد: ما با برگزاری جشن های نیمه شعبان باید به همه بفهمانیم این روز، روز تولد مردی است که به زودی قیام خواهد کرد و مدینه فاضله ای را خواهد ساخت که بشر در انتظار آن است.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 374521

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha