برگزاری طرح نشاط معنوی در جوار امامزاداگان ابراهیم و قاسم(ع) آستارا

خبرگزاری شبستان: مدیر اجرایی امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) بندر آستارا از اجرای طرح تابستانی ' نشاط معنوی' در چهار مقطع ابتدایی، راهنمایی، متوسطه و بزرگسالان در جوار این امامزادگان خبر داد.

میکائیل بادروح، مدیر اجرایی امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) بندر آستارا با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندر آستارا گفت: این اقدام فرهنگی برای پرکردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در چهار مقطع ابتدایی، راهنمایی، متوسطه و بزرگسالان صورت می‌گیرد.

 

وی سوق دادن نوجوانان و جوانان به سوی فرهنگ غنی اسلامی را از دیگر اهداف طرح عنوان کرد و افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی، بنیه اعتقادی جوانان را تقویت کرده و موجب شکست توطئه‌های دشمنان در ضربه زدن به اعتقادات این قشر می‌شود.

 

بادروح هدف اصلی از طرح نشاط معنوی را تقویت بنیه اعتقادی، دینی و اخلاقی و ارزش‌های انقلاب اسلامی و تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در منطقه ذکر کرد و ادامه داد: طرح نشاط معنوی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر برنامه‌ریزی برای ارتقای سطح معارفی و اعتقادات نسل نوجوان و جوان در دستور کار قرار گرفته است.

 

مدیر اجرایی امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) بندر آستارا با اشاره به اینکه این طرح از 8 تیر لغایت 20 مرداد اجرا خواهد شد، افزود: برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن، احکام، جلسات اخلاق، برگزاری جلسات ادعیه، برگزاری جلسات پاسخ به سوالات شرعی و برنامه‌های تفریحی از برنامه‌های اردویی و تفریحی مهم طرح نشاط معنوی در آستاراست.

 

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین در قالب اجرای این طرح مراسم سی روز با سی جزء قرآن بعد از نماز جماعت ظهر و عصر در ایام ماه مبارک رمضان در صحن آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) برگزار می‌شود.


بادروح افزود: اعزام مبلغان و روحانیون دینی، سخنرانی، مداحی در شب‌های قدر و پاسخ به شبهات دینی از دیگر برنامه‌ها در ماه پرفیض رمضان است.

 

وی تصریح کرد: درباره حجاب و عفاف نیز برنامه‌های متنوعی در قالب طرح نشاط معنوی به اجرا در خواهد آمد.


این مقام مسئول خاطر نشان کرد: علاقمندان برای ثبت نام در کلاس‌های طرح نشاط معنوی می‌توانند 5 تیر ماه سال جاری با داشتن کپی کارت ملی و یک قطعه عکس به دفتر اجرایی امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) و یا مساجد جامع و عباسیه مراجعه و با تکمیل فرم ثبت نام در برنامه‌های این طرح شرکت کنند.

 

وی بیان کرد: همچنین در قالب  این طرح مسابقات کتاب و کتابخوانی مقطع ابتدایی با عنوان' الفبا تا خدا '،دوره راهنمایی ' سی راه سی نشانه 'و مقطع متوسطه ' نردبان ها و پرتگاه های زندگی' نیز برگزار می‌شود.


بادروح در پایان گفت: مراسم اختتامیه این طرح 20 الی 23 مرداد در جوار مقدس امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) بندر آستارا برگزار می شود.
 

پایان پیام/

کد خبر 374553

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha