افزایش کیفیت محصولات کشاورزی نیازمند کارهای تحقیقاتی است

خبرگزاری شبستان: معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت: افزایش تولید و کیفیت محصولات کشاورزی نیازمند افزایش کارهای تحقیقاتی در این زمینه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، اسکندر زند، معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در دیدار با محمدعلی نجفی، استاندار گیلان با بیان اینکه پس از استان البرز بیشترین مراکز ملی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی در گیلان مستقر هستند، گفت: افزایش تولید و کیفیت محصولات کشاورزی نیازمند افزایش کارهای تحقیقاتی در این زمینه است.

 

وی به وضعیت کرم ابریشم اشاره کرد و افزود: وزارت جهاد کشاورزی آمادگی دارد نوغانداری را بسمت صنعتی شدن پیش ببرد و گیلان هم پتانسیل خوبی در این زمینه دارد.
 

محمدعلی نجفی، استاندار گیلان با بیان اینکه گیلان دارای ظرفیت‎های بالقوه و فرصت‌های زیادی به ویژه در بخش‎های کشاورزی است گفت: اگر بتوانیم از این فرصت‌ها به خوبی بهره ببریم، می‌توانیم از میزان نرخ بیکاری بکاهیم.

 

وی اشتغال را از مهمترین دغدغه‌های گیلان دانست و افزود: انتخاب مدیران و به ویژه فرمانداران در راستای این هدف مهم و توسعه گرایی بوده است.

 

نجفی با بیان اینکه این استان محل مناسبی برای توسعه مراکز تحقیقاتی و فناورانه است از وزارت جهاد کشاورزی خواست نسبت به احیای مرکز تحقیقات گل و گیاه لاهیجان اقدامات جدی را داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه در توسعه پرورش گل و گیاه هرچقدر در گیلان سرمایه گذاری کنیم کم است، اظهار کرد: این استان دارای ظرفیت بالایی در زمینه تولید و صادرات است.

 

دکتر نجفی با اشاره به اینکه وظیفه داریم حمایت همه جانبه‌ای از کشاورزی در گیلان داشته باشیم، افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و حضور موسسات تحقیقاتی متعدد و نیروی انسانی متخصص و اراضی و آب وهوای مستعدی که در گیلان داریم، می‌توانیم جزء استان‌های پیشرو در کشاورزی باشیم.

 

وی خواستار توجه بیشتر وزارت جهادکشاورزی به تقویت بخش کشاورزی گیلان شد و با اشاره به اختصاص 60 میلیاردتومان از سوی دولت به اصلاح باغات چای گفت: در بخش تحقیقات و اصلاح باغات و تقویت کیفیت چای باید گام‌های اساسی برداریم تا شاهد تحول اساسی در صنعت چای باشیم.

 

 پایان پیام/

 

کد خبر 374600

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha