سبک زندگی حضرت علی اکبر(ع) الگویی بی مانند برای جوانان است

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: سیره زندگی حضرت علی اکبر(ع) می تواند چراغ روشنی برای هدایت نسل جوان جامعه باشد.

حجت الاسلام محمد فتاحی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار شبستان، گفت: تمامی ابعاد شخصیتی حضرت علی اکبر(ع) نشات گرفته از آموزه های امام حسین(ع) بود به همین منظور علی اکبر(ع) می تواند الگوی کامل و چراغ هدایت نسل جوان باشد.


وی با بیان اینکه حضرت علی اکبر(ع) هم از نظر ظاهر و هم از نظرسیره و رفتار شباهت زیادی به پیامبر (ص) داشت، افزود: جوانان باید با مطالعه زندگی علی اکبر(ع) و آشنایی با ابعاد شخصیتی ایشان بهترین مسیر را برای زندگی خود انتخاب کنند تا بتوانند به سعادت دنیوی و اخروی دست یابند.


فتاحی اضافه کرد: اگر خانواده ها زندگی خود را بر اساس سیره و سبک زندگی ائمه اطهار(ع) پایه ریزی کنند و فرزندان خود را به این سمت و سو تشویق و هدایت کنند در واقع گام بلندی در راستای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان برداشته اند.


این مسئول خاطر شان کرد: در شرایط کنونی که دشمنان با ترویج فرهنگ غرب در بین جوانان سعی در گمراه کردن آنان دارند سیره زندگی حضرت علی اکبر(ع) می تواند بهترین الگو برای نسل جوان باشد و آنان را از گزند دشمنان حفظ کند.


فتاحی ادامه داد: باید در راستای آگاه سازی جوان و هدایت آنان برنامه ریزی های دقیقی داشته باشیم زیرا دشمنان با استفاده از شبکه های ماهواره ای و فضا های مجازی در تلاشند تا با ترویج فساد و بی بندوباری در جامعه معنویت را از بین ببرند بنابراین باید با آگاهی بخشی به جوانان مانع سقوط و انحراف آنان باشیم.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 374668

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha