ارزش خدمت سربازی به جامعه معرفی کنید

خبرگزاری شبستان: امیر سعدی با اشاره به نقش رشادت های سربازان در 8 سال دفاع مقدس گفت: ارزش خدمت سربازی را باید به جامعه معرفی کنید.

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان، امیر حسنی سعدی، معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح در ششمین جشنواره جوان سرباز گفت: ما نتوانسته ایم در طول 8 سال دفاع مقدس از رشادتهای واقعی نیروهای جوان و حملاتی که آنها به دشمن وارد می کردند را به جامعه معرفی کنیم.

 

امیرسعدی اظهار کرد: اگر به صحنه های دفاع مقدس در عرصه سپاه و نیروهای انتظامی برگردیم می بینیم که در نوک پیکان جوانان ما جنگیده اند و افتخار افریده اند و لازم است در این زمینه بابی باز کنیم تا آنهایی که در 8 سال دفاع مقدس جنگیده اند خاطراتشان را در کتابی با عنوان سرباز باقی می گذارند.

 

وی ادامه داد: در زمان دفاع مقدس افسران وظیفه ای بوده اند که پس از شهادت فرمانده مشغولیت رزم را در نوک پیکان بر عهده می گرفتند و مسئولیت رهبری در دفاع مقدس و حمله را در میدان بر عهده داشته اند ما نتوانسته ایم در 8 سال دفاع مقدس این خاطرات را به تصویر بکشیم.

 

وی با اشاره به عملیات فتح المبین، بیت المقدس و برخی از عملیات های دیگر تصریح کرد: ما در این عملیاتها شاهد بوده ایم که با چه شور و شعفی این جوانان به سمت دشمن حرکت می کردند ای کاش می توانستیم بهره هایی از عملیات فتح المبین را یادآوری کنیم.

 

وی اظهار کرد: شهدا و جانبازان ما با عشق و ایثار در این دفاع حضور داشته اند و افتخار و سربلندی را برای ایران به ارمغان آورده اند.

 

امیر سعدی اظهار کرد: امنیت کشور امروز مرهون نیروهای جوان سرباز است و باید تلاش کنیم ارزش خدمت سربازی را به جامعه معرفی کنیم این بسیار خوب است که قانون جمهوری اسلامی در مجلس برای خدمت سربازی برای همه افراد از غنی و فقیر در نظر گرفته شده است.

 

وی اظهار کرد: برخی از خدمت سربازی انتقاد می کنند اینها کسانی هستند که صحنه های جنگ را ندیده اند و صدای گلوله به گوششان نرسیده است البته کار ما بدون ضعف نیست اما نباید برای چند نکته نقاط قوتی را زیر ذره بین ببریم.

 

وی با اشاره به ارزشگذاری برای خدمت سربازی و نگاهی دیگر به جایگاه برتر سربازی اظهار کرد: باید امتیازی مثبت برای کسانی که خدمت سربازی رفته اند قائل شویم و یک امتیاز منفی برای کسانی که سربازی نرفته اند قائل شویم. دوران سربازی دوران سازندگی است.

 

وی اظهار کرد: باید برای نیروی جوان در سربازی امکاناتی فراهم کنیم تافردی که به سربازی می آید هیچگونه زحمت و خرجی را به خانواده خود متحمل نکند باید لباس و غذا مرخصی و هزینه سفر برای او در نظر بگیریم تا سرباری برای خانواده نباشد. باید تلاشها ضعفها را برطرف کنیم و حرمت و عزت را برای خدمت سربازی برقرار کنیم.

 

اظهار کرد: برای خدمت سربازی باید ارزش قائل شویم و این ارزش را به جامعه معرفی کنیم و با آنهایی که از سربازی بد می گویند برخورد کنیم برخی خبرنگاران مطالبی راجع را به خدمت سربازی مطرح می کنند که این مطالب درست نیست و اشتباه است.

پایان پیام/

 

 

کد خبر 374697

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha