دستگاه‌های اجرایی عملاً حمایت خود را در ایجاد اشتغال جوانان بکارگیرند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: دستگاه‌های اجرایی باید با پرهیز از تحرکات شعارگونه عملاً حمایت خود را در ایجاد اشتغال جوانان بکارگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، مسعود رهنما، مدیرکل ورزش وجوانان استان گیلان در همابش تقدیر از جوان برتر که امروز در رشت برگزار شد با بیان اینکه اشتغال جوانان بسیاری از مشکلات جامعه را مرتفع خواهد کرد گفت: با توجه به شرایط موجود اقتصادی در کشور، اساساً ایجاد تحول در تنگناها ونیازهای حوزه جوانان ازعهده یک دستگاه اجرایی خارج است.


وی بیکاری جوانان را یک آسیب بزرگ دانست و اذعان کرد: در استانی که همه بسترهای اشتغال پایدار فراهم است، نباید بیکاری آن در ردیف سه استان برتر کشور باشد.
 

دبیر ستاد سازماندهی امور جوانان استان گیلان استفاده از هر تریبونی را برای انتقال کاستی‌ها و مشکلات حوزه جوانان از اهداف اداره کل ورزش و جوانان دانست و اظهار کرد: جامعه جوان کشور نباید در مسیر ایجاد اشتغال همواره از فقدان سخت افزار بنالد، چراکه جوانان ایران اسلامی عناصری پوینده، مبتکر و مبدع بوده و باید از توانمندی‌های خود در جهت عبور از موانع موجود استفاده بهینه کنند.


وی تبدیل تهدید به فرصت را لازمه اندیشه‌های متعالی و نوآور ذکر کرد و افزود: جوان می‌تواند با حداقل امکانات حداکثر بهره دهی را به جامعه منتقل کند.


وی از تاکید استاندار گیلان در بهره گیری از مشاوران جوان در همه دستگاه‌های اجرایی به نیکی یاد کرد و گفت: سمن‌های جوانان می‌تواند درهمه اوقات روز باارائه مشاوره وانتقادهای سازنده، مدیران دستگاه‌های اجرایی را در جریان امور قرار دهند.


دبیر ستاد ساماندهی امورجوانان استان گیلان ازدراختیار گرفتن همه امکانات استان برای اهداف راهبردی جوانان سخن گفت وافزود: دستگاه‌های اجرایی باید با پرهیز از تحرکات شعارگونه عملاً حمایت خود را در ایجاد اشتغال جوانان بکارگیرند.

ستوده، معاون امورفرهنگی اداره کل ورزش وجوانان گیلان در این همایش از ارتقای سطح کمی وکیفی فعالیت‌ها درحوزه جوانان توسط دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد و گفت: علاوه برمراسم تجلیل از 25نخبه استان، سایر دستگاه‌های اجرایی نیز 15مراسم تجلیل برگزار می‌کنند.


وی ازهمایش تخصصی جوانان با استاندار گیلان تا مراسم 110 زوج جوان را در کنار برگزاری نشست‌ها وحلقه‌های گفتگو، کارگاه‌های آموزشی، اشتغال، ازدواج وتحصیل بعنوان سایر محورهای فعالیت هفته جوان ذکر کرد و گفت: نگاه مقام معظم رهبری، دولت واستاندار گیلان نسبت به جوان حکایت از آن دارد که این سرمایه اجتماعی باید درمسیر توسعه وتعالی بیشترین توجه را باخود داشته باشد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 374790

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha