کمبود 50 هزار کلاس درس در کشور

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: از حدود 105 هزار مدرسه کشور 10 هزار مدرسه به صورت 2 نوبته است و بر این اساس کشور 50 هزار کلاس درس کم دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، شانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز کهگیلویه وبویراحمد شامگاه دوشنبه (19 خرداد) با حضور خیرین کشوری و هم استانی های مقیم تهران، استاندار، معاونین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، چهره های ملی، مسئولان وزارت آموزش و پرورش و نوسازی توسعه و تجهیز مدارس این استان در سالن جامعه خیرین مدرسه ساز کشور واقع در خیابان شریعتی تهران برگزار شد.

در این آیین مرتضی رئیسی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: از حدود 105 هزار مدرسه کشور 10 هزار مدرسه به صورت 2 نوبته است و بر این اساس کشور 50 هزار کلاس درس کم دارد.

رئیسی افزود:مشارکت خیرین مدرسه ساز بخشی مهمی از نیاز به فضاهای آموزشی را مرتفع کرده است.

وی ارزیابی خود از شانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز کهگیلویه وبویراحمد را خوب توصیف کرد و گفت:در این جشنواره خیرین تعهدات خوبی پذیرفتند که انشاء الله در آینده شاهد نتایج آن خواهیم بود.

محمدرضا حافظی، رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور هم گفت:500 هزار خیر در داخل و یک هزار خییر در خارج از کشور به امر مقدس مدرسه وارد شده اند.

حافظی افزود:مجمع خیرین در 31 استان کشور شامل 250 شهرستان فعال است و خیرین 30 درصد مدارس کشور را ساخته اند.

وی به ضرورت ترویج این فرهنگ مقدس اشاره کرد و گفت: 6 هزار و 800 فضای آموزشی نیمه تمام در کشور وجود دارد که تاکنون در ساخت و تکمیل 800 فضا خیرین مشارکت کرده اند.

پایان پیام/

کد خبر 374968

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha