برگزاری جشن نیمه شعبان در کانون های مساجد مازندران

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران از برگزاری باشکوه همراه با شور و شعور جشن نیمه شعبان در کانون های مساجد این استان خبر داد.

محمد فوقی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران، امروز (20 خرداد) به خبرنگار شبستان گفت: امامان و امام زمان(عج) به عنوان چشمان خدا هستند و خداوند در قرآن می فرماید که "جن و انس را برای عبودیت و بندگی آفریدم و تنها باید به سمت و سویی رفت تا این هدف محقق شود و مسیر هدایت سرلوحه زندگی بشر قرار گیرد".


ضرورت شناخت معرفت مهدویت در تبیین اهداف امام زمان(عج)

وی با تاکید بر ضرورت شناخت معرفت مهدویت در تبیین اهداف امام زمان(عج)، افزود: در روایتی از امام محمد باقر (ع) آمده است که خودتان از خدا بخواهید تا حجت را به شما معرفی کند زیرا که امام زمان(عج) ذخیره خداست.


فوقی گفت: در زیارت عاشورا آمده است که امام زمان(عج) سرچشمه زندگی سعادتمندانه است.


بحث مهدویت یکی از نکات مشترک مسلمانان شیعه و سنی

وی، یکی از نکات مشترک مسلمانان شیعه و سنی را بحث مهدویت دانست و افزود: حتی علمای اسلام نیز جهت تبیین این مهم اصرار داشته اند که این خود نیز با عقاید و افکار حضرت رسول منطبق است.


فوقی با تاکید بر شناخت امام عصر(عج)، بیان کرد: در روایتی از حضرت رسول(ص) آمده که هر کس که در زمان زندگی خود نسبت به امام عصر(عج) خود شناخت پیدا نکرده باشد و از دنیا برود به مرگ جاهلی مرده و نادان محسوب می شود.


ترویج فرهنگ مهدویت زمینه‌ساز تقویت اعتقاد عمومی در جامعه


وی، ترویج فرهنگ مهدویت را زمینه‌ساز تقویت اعتقاد عمومی در جامعه دانست و بیان کرد: فرهنگ مهدویت، فرهنگ ارزش‌ها و دین است و انتقال فرهنگ مهدویت به نسل جوان و تربیت آنها به عنوان منتظران ظهور حضرت مهدی(عج) نیز ضرورتی انکارناپذیر است که در این راستا باید تلاش مضاعفی صورت گیرد.


فرهنگ مهدویت، فرهنگ ارزش‌های دینی و اسلامی

فوقی از فرهنگ مهدویت به عنوان فرهنگ ارزش‌های دینی و اسلامی یاد کرد و افزود: آموزش و انتقال صحیح فرهنگ مهدویت به جوانان کار مهم و با ظرافت است که کوچک‌ترین و اشتباه در امر آموزش باعث انحراف از این فرهنگ ارزشمند و والا می‌شود.


وی با تاکید بر شناخت، درک و فهم مسئله مهدویت برای ظهور و معرفت حضرت ولیعصر(عج)، تصریح کرد: انتظار این نیست که نیمه شعبان فرارسد و افراد با دادن گل و شیرینی و جمع شدن در مسجد جمکران جشن و سرور بگیرند بلکه انتظار، هدف و مقصد است و اگر غیر این باشد به طور حتم تشریفاتی صورت گرفته و این خود دور از معرفت حضرت است.


فوقی با اشاره به اینکه در روایات متعدد و قرآن آمده است که باید به این یقین که چرا خداوند امام زمان (عج) را خلق کرده است، رسید و اگر کسی بتواند به حقانیت این مهم پی ببرد به طور یقین توانسته امام عصر(عج) خود را بشناسد و در راه تحقق اهداف امامش گام بردارد، افزود: با توجه به نزدیک بودن به نیمه شعبان و ایام دهه مهدویت برنامه ریزی صحیح برای برگزاری جشن های با شکوه در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران صورت گرفته است.


وی با اشاره به تقارن نیمه شعبان با روز جمعه و مراسم دعای کمیل در شب ولادت حضرت مهدی (عج) و دعای ندبه در صبح روز ولادت آن حضرت در سال جاری، تصریح کرد: احیای شب نیمه شعبان ، دعای فرج حضرت مهدی(عج)، اجرای برنامه های بصیرتی ویژه دهه مهدویت، برگزاری هشتمین دوره ویِژه‌ برنامه دهه مهدویت مسجد محدثین بابل با حضور سخنرانان و مشاهیر کشور همراه با مداحان و قاریان برتر استان به مدت 10 شب با همکاری کانون فرهنگی و هنری خانه خوشید، ایجاد فضای معنوی باشکوه همراه با شور و شعور جشن ها در نیمه شعبان از اولویت های مراسم نیمه شعبان سال جاری کانون های مساجد مازندران است.


پایان پیام/
 

 

 

کد خبر 374998

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha