کتاب و کتابخوانی زیربنای تمام فعالیت های کانون پرورش فکری کودک ونوجوان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد از کتاب و کتابخوانی به عنوان زیر ینای تمام فعالیت های این مجموعه یاد کرد.

دکتر عباسعلی دانافر، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در گفتگو با خبرنگار شبستان از یزد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان و تعطیلی مدارس در تبیین برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان گفت: در این راستا 40 نوع فعالیت در زمینه های مختلف فرهنگی، ادبی، هنری، مذهبی، علمی و... انجام می گیرد.


وی تصریح کرد: این فعالیت‌ها منحصر به تابستان نیست بلکه در طول سال در مراکز فرهنگی هنری کانون اجرا می‌شود.


دانافر با اشاره به فعالیت 22 مرکز در استان یزد گفت: از این تعداد 17 مرکز به صورت ثابت، یک مرکز به صورت پستی و چهار مرکز به صورت سیار فعالیت می کنند.


وی افزود :از 17 مرکز ثابت پنج مرکز در شهرستان یزد، 2 مرکز در شهرستان ابرکوه، 2 مرکز در شهرستان اردکان و در مابقی شهرستان ها یک مرکز مشغول فعالیت می باشند.


دانافر با بیان اینکه در ابتدای امر کانون با هدف چاره‌اندیشی برای پرکردن اوقات فراغت با برنامه‌های دقیق و حساب شده و البته تخصصی در حوزه کودک و نوجوان راه اندازی شد تصریح کرد: امروز کتابخانه‌های کانون، کتابخانه‌های تخصصی کودک و نوجوان در سطح کشور به حساب می‌آید و بهترین منابع کتاب کودک و نوجوان را می‌توان در این کتابخانه‌ها جستجو کرد.


مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد زمینه و هدف اصلی کانون را گسترش کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان دانست و گفت: تمام فعالیت های کانون در راستای گسترش این فرهنگ می باشد.


وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توانسته است با فعالیت های خود رویکرد جدیدی را با عنوان ادبیات کودک و نوجوان در جامعه رواج دهد گفت: وجود نیروی انسانی متخصص، امکانات فیزیکی و فضای فرهنگی، هنری و ادبی، کتاب‌خانه‌های تخصصی کودک و نوجوان، کارگاه نقاشی، سفال، سالن آمفی‌تئاتر از دیگر پتانسیل های مثبت این مرکز می باشد.


دانافر با اشاره به بهره مندی بیش از 6هزار و 300 نفر از خدمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در سال گذشته افزود: این تعداد، سه هزار و 456 نفر دختر و 2 هزار و 845 نفر پسر بوده‌اند.


وی با اشاره به فعالیت های مستمر وجایگاه مطلوب کانون در بین خانواده ها و مسئولان گفت: معمولا عضویت در کانون سالانه با رشد مثبت همراه است و با توجه به استقبال خانواده‌ها این رشد تثبیت شده است.


دانافر با گلایه از موازی کاری های ادارات، نهادهای دولتی، موسسات غیر انتفاعی و خصوصی افزود: این موازی کاری ها همواره فعالیت‌های کانون پورش فکری کودکان و نوجوانان را تحت‌الشعاع قرار داده است.


 

پایان پیام/

 

کد خبر 375153

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha