برگزاری بزرگ ترین جشن نیمه شعبان  در مریانج

خبرگزاری شبستان: امام جمعه شهر مریانج، از برگزاری بزرگ ترین جشن نیمه شعبان ( 22 خرداد) پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در شهر مریانج خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، هرساله از سوی دارالقرآن مریانج جشن بزرگ نیمه شعبان که در غرب کشور بی نظیر است در این شهر برگزار می شود.
 

حضور سخنرانان، خوانندگان و مداحان کشوری در این شهر زبانزد خاص و عام است به طوری که خیابان های اطراف متصل به هئیت دارالقرآن مریانج مملوء از خودروهای سایر استان های همجوار می شود.
 

پخش مستقیم و زنده این مراسم از شبکه پنج همدان و اجرای برنامه زنده لیموترش، حضور مختاباد خواننده محبوب و دوست داشتنی، خلج مداح اهل بیت(ع)، سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از مهمانان ویژه این جشن بزرگ بودند و هستند.
 

برگزاری مراسم جشن نیمه شعبان بیانگر فرهنگ ماندگار مهدویت است
حجت الاسلام مصطفی رستمی، امام جمعه مریانج به خبرنگارشبستان گفت: برگزاری مراسم جشن نیمه شعبان منعکس کننده فرهنگ ماندگار مهدویت و نشان دهنده اعتقاد و علاقه مردم به حضرت ولی عصر (عج) است.
 

وی افزود: مهدویت یکی از مباحث اعتقادی و دارای اهمیت و جایگاه در مذهب تشیع بوده که متأسفانه تاکنون مورد غفلت واقع شده و مظلوم مانده است.
 

وی به هجمه دشمنان در خصوص خدشه دار کردن فرهنگ مهدویت اشاره کرد و اظهار داشت: دشمنان درصدد هستند جوانان و اقشار مختلف مردم را از فرهنگ مهدویت دور ساخته و یک فرهنگ انحرافی و غلط را تحویل مردم دهند.
 

امام جمعه مریانج، وظایف شیعیان را در زمان غیبت تبعیت از ولایت، پرهیزگاری، رعایت تقوی، پیروی از دستور ائمه معصومین، دستگیری از فقرا و مستضعفان، دعای برای فرج و انتظار سازنده عنوان کرد. 
 

حجت الاسلام رستمی ابراز کرد: ارتقای بصیرت عمومی نسبت به مهدویت و ولایت از اهم اهداف برنامه های گرامیداشت نیمه شعبان است.
  

پایان پیام/
 

کد خبر 375221

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha