برگزاری آیین اختتامیه جشنواره های گل و گلاب کاشان در شهر کامو و چوگان

خبرگزاری شبستان: آیین اختتامیه جشنواره های گل و گلاب شهرستان کاشان همزمان با "23 خرداد" و عید نیمه شعبان در شهر کامو و چوگان از توابع بخش قمصر برگزار می شود.

غلامرضا بابائیان، شهردار شهر کامو و چوگان، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان، گفت: این آیین با اهداف ایجاد لحظاتی شاداب و با نشاط برای شهروندان و گردشگران، تقدیر از تلاش کشاورزان، گلکاران و گلابگیران، معرفی جاذبه های موجود در منطقه و ترغیب سرمایه گذاران به ایجاد سرمایه گذاری در حوزه های گردشگری با ظرفیت های موجود و متناسب با این منطقه برگزار می شود.


وی با تاکید بر اینکه جشنواره های گل و گلاب، فرصت ارزشمندی برای معرفی هرچه بهتر و بیشتر مناطق گلخیز کاشان و توسعه گردشگری در این مناطق است، اضافه کرد: بیش از 90 درصد ساکنان شهر کامو و چوگان در کار تولید گلاب و پرورش گل فعالیت دارند.


بابائیان، با اشاره به اقلیم های متفاوت مناطق تابعه کاشان و ویژگی های منحصر به فرد آن مناطق از لحاظ تفاوت زمان گل چینی و گلاب گیری و موقعیت آب و هوایی از آغاز اردیبهشت تا پایان خرداد افزود: شهر کامو و چوگان از مناطق سردسیر منطقه کاشان به عنوان آخرین منطقه این شهرستان در برداشت گل محمدی است که آیین اختتامیه جشنواره گل و گلاب دراین شهر برگزار می شود.


به گفته وی، در50 کارگاه گلابگیری سنتی و 2 کارخانه صنعتی شهر کامو و چوگان سالانه بیش از 2 میلیون لیتر گلاب تولید می شود.


شهردار کامو و چوگان، تازه تاسیس بودن این شهر را خاطرنشان کرد و گفت: مدیریت شهری کامو و چوگان ضمن حفظ اصالت باغ شهر بودن این منطقه و جاذبه های طبیعی و شگفت انگیز آن، مسیر رشد و توسعه شهر را با بهره گیری از نظرات همه اندیشمندان به ویژه سرمایه های انسانی شهر کامو و چوگان دنبال می کند تا بتواند جایگاه توسعه یافتگی خود را به عنوان شهری سالم در منطقه و ایران مطرح کند.


بابائیان در پایان با اشاره به 6 شهر تابعه کاشان از جمله مراکز منحصر به فرد آن در پرورش گل محمدی، تولید گلاب و تهیه اسانس در کشور افزود: این شهرستان به واسطه گلستان های گل محمدی در ایام بهار هرساله پذیرای هزاران گردشگر داخلی و خارجی است.


شهر کامو و چوگان در فاصله 70 کیلومتری شهرستان کاشان واقع شده است.

 

پایان پیام/

کد خبر 375256

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha