راه اندازی مدارس جدید تخصصی قرآن ‌در وزارت دفاع

خبرگزاری شبستان: مدیر امور نماز و قرآن ‌وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از ‌افتتاح سه مدرسه قرآنی طی اعیاد شعبانیه مزین به نام معصومین (ع) در اصفهان، شهرستان دورود و رباط کریم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مجید گلشادی، مدیر امور نماز و قرآن ‌وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از ‌افتتاح سه مدرسه قرآنی طی اعیاد شعبانیه مزین به نام معصومین (ع) در اصفهان، شهرستان دورود و رباط کریم خبر داد و گفت: در این مدارس رشته‌های روخوانی و روانخوانی، فصیح‌خوانی، تجوید، صوت و لحن، مفاهیم، تدبر در قرآن با دعوت از اساتید مجرب تدریس می شود.
گلشادی ضمن تشریح فعالیت‌های قرآنی این وزارتخانه از فعالیت موفق هفت مدرسه تخصصی قرآنی ویژه وزارت دفاع در کشور خبر داد و افزود: این مدارس در مشهد، شیراز، شاهین‌شهر اصفهان، پارچین، غرب تهران و شرق تهران از سال 89 تا کنون افتتاح و راه‌اندازی شده و نقش به سزایی در نشر و گسترش فرهنگ قرآنی ایفا کرده است.‌

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور گفت: یکی از سازمان‌های پیش‌رو جهت تحقق این امر، وزارت دفاع است که از اواخر سال 89 برنامه‌های مختلفی را در این زمینه آغاز کرده است.

گلشادی افزود: یکی از اقداماتی که در این زمینه در وزارت دفاع صورت گرفت، طرح آموزش حفظ غیرحضوری بود، بدین‌صورت که مربیان قرآن به‌صورت تلفنی با قرآن‌آموزان و علاقمندان با توجه به اقتضاء نوع مخاطبان اعم از کارکنان، همسران و فرزندان‌ در سراسر نقاط مختلف ایران تماس گرفته و به آنان آموزش می‌دهند.

مدیر دارالقرآن وزارت دفاع با بیان اینکه در دو ترم سال تحصیلی جاری نزدیک به 7 هزار نفر در مدارس تخصصی قرآن در کشور در حال آموزش هستند، گفت: برنامه‌های قرآنی ما صرفاً برای بزرگسالان نیست بلکه در شهرک‌های مسکونی نزدیک به یک هزار و200 خردسال در پیش‌دبستانی‌هایی که به روش مهدالرضا(ع) فعالیت می‌کنند، آموزش می‌بینند.

وی برگزاری آموزش‌های تخصصی صوت، لحن، حفظ، مفاهیم و تفسیر قرآن در رده‌های صنایع وزارت دفاع را از دیگر فعالیت‌های دارالقرآن وزارت دفاع دانست و ادامه داد: در کنار این‌ها برگزاری دوره‌های احکام نیز از دیگر فعالیت‌ها‌‌ست، ‌بدین‌صورت که این دوره‌ها در 5 مرحله و هر 6 ماه یک مرحله برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور گلشادی اضافه کرد: کتاب‌هایی تحت عنوان «قرآن در خانه» تدوین شده است که در آن کلید واژه‌های مفاهیم قرآن آموزش داده شده و هر 6 ماه، 5 جزء قرآن به دو صورت حضوری و غیرحضوری آزمون گرفته می‌شود.
در همین راستا ، 20 جزء قرآن تا پایان سال 92 آموزش داده شد و تا انتهای سال 93 نیز کل مفاهیم کلید واژه‌های قرآنی آموزش داده می‌شود، ضمن اینکه آموزش مفاهیم تخصصی قرآن در دو بخش آقایان و بانوان نیز از دیگر فعالیت‌های قرآنی ‌ وزارت دفاع است.
پایان پیام/
 

کد خبر 375368

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha