کتابخانه ها را می توان مرکزی برای نخبه پروری و تربیت اسلامی قلمداد کرد

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز، اظهار داشت: کتابخانه عمومی را مرکزی برای نخبه پروری و دانش اندوزی و تربیت اسلامی قلمداد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز، شب گذشته(23 خرداد) در مراسم جشنی که به مناسبت نیمه شعبان و میلاد مسعود حضرت مهدی(عج) همزمان با افتتاح کتابخانه عمومی شهدای بندقیر و افتتاح مجمع جهانی اهل بیت(ع) در روستای بندقیر شوشتر برگزار شد، امام زمان(عج) را صاحب و ولی شعیان دانست و گفت: در عصر غیبت، امام زمان(عج) ما را تنها در وادی حیرت رها نکرده است.

 

وی تصریح کرد: بر طبق حدیثی از امام مهدی(عج) آمده است که در حوداث اتفاقیه، رجوع کنید به راویان حدیث ما (فقها و مجتهدین) که آنان از ناحیه‌ من حجت ‌اند بر شما و من حجت خدا هستم بر آنان؛ از این رو این حدیث ولایت عامه را اثبات می کند.

 

رئیس حوزه های علمیه استان خوزستان، کتابخانه های عمومی را دانشگاه عمومی برای همه اقشار مردم دانست و افزود: در این دانشگاه یادگیری مادام العمر وجهه همت مسئولان است، بنابراین می توان کتابخانه عمومی را مرکزی برای نخبه پروری و دانش اندوزی و تربیت اسلامی قلمداد کرد.

 

وی با ابراز رضایت از عملکرد مدیر کل کتابخانه های عمومی و همکارانش، اضافه کرد: فعالیت های مجدانه و توسعه عادلانه کتابخانه های عمومی در مناطق حاشیه شهرها و روستاها که در سال های اخیر توسط منصوری و همکارانش صورت گرفته مایه خرسندی و مباهات ماست.

 

رئیس دانشگاه بین المللی امیرالمومنین(ع) اهواز، از مردم به ویژه جوانان و نوجوانان درخواست کرد: با عضویت در کتابخانه های عمومی از کتاب ها و دیگر منابع در جهت رشد فردی و اجتماعی و ساختن جامعه ای پویا با نشاط و اسلامی استفاده کنند.

 

لازم به ذکر است، رئیس مجمع جهانی اهل بیت استان خوزستان در سفر به روستای بندقیر کتابخانه عمومی مشارکتی شهدای روستای بندقیر و همچنین اولین دفتر روستایی مجمع جهانی اهل بیت را در روستای بندقیر افتتاح کرد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 376032

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha