انتقاد حمزه شکیب از نظارت های هندسی در شهرداری تهران

این برای اولین بار نیست که اتفاقاتی از قبیل گودبرداری های غیر اصولی در شهر تهران رخ می دهد، به گفته رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر یکی از دلایل بروز این قبیل حوادث وجود نظارت ضعیف در شهرداری است.

خبرگزاری شبستان: چند سالی است که بازار ساخت و نوسازی مسکن در شهرهای بزرگی همچون تهران رونق یافته است و تقریبا در موارد ساختمان های شخصی تبدیل به امری شده که خود مالکان خانه آن را مدیریت می کنند و تنها جنبه ای که مباحث مهندسی و ایمنی را در آن دخیل می کند، بحث نظارت از طرف مراجع مدیریت حوزه شهری می باشد. وجود مهندس معمار، مهندس محاسب و در نهایت مهندس ناظر، این موضوع را روشن می سازد. در این بین ارگانی همچون شهرداری که در تعامل مستقیم با این دو قشر یعنی مالکان ساختمان و مهندسان می باشد، نقش اساسی را در ایجاد هماهنگی ایفا می کند. این نقش به قدری مهم می باشد که ذره ای تعلل در آن می تواند به ایجاد حوادثی از قبیل همین ریزش های صورت گرفته در شهر تهران بینجامد. شاید خالی از لطف نباشد که نگاهی به آمار این ریزش ها بیندازیم. سالانه بیش از 250 مورد حادثه براثر گودبرداری غیراصولی رخ می‌دهد که در پی آن 25 کشته و یکصد زخمی به جای می‌ماند.
 

درباره حادثه اخیر ریزش ساختمانی در خیابان سازمان برنامه جنوبی در بلوار فردوس که دو روز پیش اتفاق افتاد و منجر به کشته شدن دو کودک و یک زن شد نیز شاهد چنین مشکلی بودیم؛ چرا که به گفته حمزه شکیب رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر تهران، نظارت هندسی شهرداری تهران برای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی کافی نمی باشد.

 

وی با انتقاد از روند نظارت های صورت گرفته بیان داشت: برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد که در صورت مشاهده تخلف در روند اجرای پروژه، کار به سرعت متوقف شود.
 

شایان ذکر است که در حال حاضر توقف پروژه های اینچنینی با موانعی روبروست که با نظارت صحیح سیستم شهری قابل رفع می باشد.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 37604

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha