آغاز طرح سنجش سلامت دانش آموزان استان مرکزی

خبرگزاری شبستان: طرح سنجش سلامت دانش آموزان استان مرکزی(24 خرداد) در 19 پایگاه ثابت و سیار و یک پایگاه تخصصی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سیف الله کریم زاده، مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی در مراسم آغازین این طرح که در دبستان مطهری اراک برگزار شد، گفت: دو پایگاه ثابت در ناحیه یک اراک، دو پایگاه ثابت در ناحیه دو اراک و در هر یک از مناطق پانزده گانه آموزش و پرورش نیز یک پایگاه سیار کار سنجش سلامت دانش آموزان استان مرکزی را انجام می دهند.


وی با اشاره به اینکه سال گذشته 21 هزار دانش آموز در این طرح مورد سنجش قرار گرفتند، افزود: پیش بینی می شود امسال 21 هزار و 500 نفر تحت پوشش این طرح قرار گیرند.


کریم زاده با بیان اینکه اجرای این طرح دو ماه به طول می انجامد، بیان کرد: در این پایگاه ها آزمون های مقدماتی بینایی، شنوایی، هوش و معاینات پزشکی انجام و در صورت نیاز نوآموزان به پایگاه تخصصی ارجاع داده می شوند.


مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی، با اشاره به اینکه آگاهی از وضعیت جسمی دانش آموزان از اهداف این طرح است، گفت: شناسایی به موقع مشکلات دانش آموزان، پیشگیری از بروز و یا تشدید معلولیت ها، انجام کارهای ویژه و هدایت تحصیلی و آموزشی و توانبخشی خاص به نوآموزان استثنایی از دیگر اهداف این طرح است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: با شناسایی مشکلات جسمی، حرکتی و نقص های حسی نوآموزان، معلمان و مدیران بر مبنای نیازهای آنان تصمیم گیری و آموزش های لازم نیز بر همین اساس به دانش آموزان داده می شود.


پایان پیام/

کد خبر 376145

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha