حفظ چارچوب های انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: باید اسلامی که امام(ره) چارچوب های آن را براساس ولایت تنظیم کرد، حفظ کنیم تا زمینه وحدت، رشد و در نتیجه زمینه ظهور امام زمان(عج) فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد امروز (24 خرداد) در مراسم تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه در سپاه الغدیر یزد که در محل فرهنگسرای غدیر برگزار شد ضمن تبریک نیمه شعبان سالروز ولادت امام زمان (عج)گفت: انشاالله با ظهور ایشان جامعه ای را شاهد باشیم که دیگر در آن از ظلم، ستم و نابسامانی خبری نیست.


وی با بیان اینکه تلاش امام (ره) و انقلاب بر مبنای مراقبت، مواظبت و بسترسازی برای هدایت مردم و رسیدن آنها به سعادت بود اظهار داشت: فلسفه وجودی امام زمان(عج) و بخشی از فلسفه غیبت ایشان نیزی بر همین اساس است.


ناصری تصریح کرد: به کمال رسیدن انسان ها و رها کردن آنان از هواهای نفسانی و متعلقات دنیوی و وصل کردنشان به خدا هدف اصلی خداوند از خلقت انسان است.


وی با بیان اینکه امامان قبل از حضرت ولی عصر (عج) بسیار از ایشان یاد کرده اند اظهار داشت: زیرا آرزوی امامان همیشه رسیدن انسان ها به کمال مطلوب بوده است که در زمان حکومت حضرتش این امر تحقق می یابد.


نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: دلیل این همه شوق و ذوق برای قیام حضرت مهدی (عج) همین است ولی حضرت به دنبال حکومت و ایجاد پادشاهی فراگیر بر جهان نیست بلکه در مسیری قدم بر می دارد که حکومت ها و امکانات دنیا ابزاری برای هدایت انسان‌ها باشد.


وی با اشاره به فلسفه غیبت حضرت مهدی (عج) گفت: امام زمان (عج) ما بر اساس حکمت الهی در پرده غیبت مانده‌اند و از آفات و حوادث مصون هستند تا حرکت، هدایت و برنامه‌ریزی آخر بشر را به عهده بگیرند.


امام جمعه یزد با بیان اینکه عضر حاضر نباید دوران غفلت و سکون باشد افزود: عصر حاضر باید دوران رشد در زمینه های گوناگون علمی، فرهنگی، اعتقادی و... و همچنین دوران حرکت و پویایی باشد.


وی افزود: این باور اشتباهی است که اکنون دوران سکون، عقب گرد، ظلم و... نسبت به اقدامات دشمنان است تا آنها هر کاری می خواهند بکنند و ظلم و ستم همه جا را فراگیر شود و امام زمان (عج) ظهور کنند.


ناصری اظهار داشت: این که روش و هدف نمی‌شود، هدف زندگی انسان‌ها این است که همیشه در مسیر کمال و پیشرفت باشند و به سمت رسیدن به خدا حرکت کنند تا زمینه سعادت دیگران هم فراهم کنند.


وی با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت امام (ره) تصریح کرد: امام (ره) با حضور خود تکالیف، اهمیت و شاخصه های موضوع، چهار چوب های حرکت را مانند دوران امام صادق (ع) بیان کرد.


ناصری با بیان اینکه اولین کسانی که بعد از امام علی(ع) علوم را تخصصی و دسته بندی کردند و به همه علوم اهمیت داند امام باقر (ع) و امام صادق (ع) بودند افزود: اما متاسفانه برخی مسلمانان با کج فهمی های خود به جای تشریح این علوم، اختلافات فرقه ای را گستردش دادند که باعث شد آن علوم در کتب بمانند.


وی افزود: ما الان در دورانی هستیم که هم از نظر به وجود آمدن سلیقه‌ها و عرفان‌ها و مسائل و شاخه‌های عرفانی و قرآنی و تفسیری، هم از لحاظ بیداری دشمنان نسبت به اسلام واقعی و اسلام ناب بسیار حساس است.


نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه دشمنان پس از انقلاب اسلامی ایران اسلام ناب را شناخته اند تصریح کرد: به همین دلیل است که اجازه رشد و پیشرفت اسلام را نمی دهند چون منافع آنها در این اسلام به مخاطره می افتد.


وی حفظ اسلام ناب را از وظایف تمام مردم و مسئولین دانست و افزود: باید آن اسلامی که امام (ره) آورد و چارچوب های آن را براساس ولایت تنظیم کرد حفظ کنیم که اگر این چارچوب حفظ شود و پیشرفت کند زمینه وحدت، رشد و در نتیجه زمینه ظهور امام زمان (عج) فراهم می شود.


ناصری افزود: اگر از این چارجوب خارج شویم دشمن تفرقه، سلیقه های مختلف و... را بر اعمال ما حاکم می کند که نتیجه آن خارج شدن از مسیر حقیقی انقلاب است.


وی مشکلات امروز جوامع اسلامی را ناشی از انحراف از خط اهل بیت (ع) و اسلام ناب دانست و گفت: امام خمینی(ره) این چهارچوب را دوباره در پیروان اهل بیت (ع) تنظیم کرد و ولایت و حاکمیت را در جایی قرار گرفته که مصونیت داشته باشد و ما باید در این چهارچوب حرکت کنیم تا وحدت، یکپارچگی، رشد و کمال ما حفظ شود.


امام جمعه یزد از ولایت به عنوان نقطه قوت این چارچوب یاد کرد و افزود: خوبی چارچوب ولایت و رهبری این است که خداوند شرایط را قرار داده است که اگر فردی در این شرائط باشد باید از او اطاعت کرد ولی اگر این شرائط را نداشت، باید فرد دیگری به جای او بیاید.


وی از تفرقه، کمرنگ شدن ولایت فقیه و رهبری در جامعه و جدایی به عنوان مهمترین اولویت های دشمنان یاد کرد و افزود: اگر این موارد در بین جوانان ما پیدا شود آنگاه وحدت و یکپارچگی ملت از دست می رود.


ناصری با بیان اینکه باید خواسته های حزبی، گروهی، ذهنیتی و... را کنار بگذاریم تصریح کرد: باید همه ملتزم شویم که در یک مسیر قرار بگیریم ذهن ها را صاف کنیم و یک هدف داشته باشیم و آن هدف والا، حفظ اسلام و مکتب اهل بیت (ع) که مکتب نجات بخش بشریت است باشد.


نماینده ولی فقیه در سپاه الغدیر استان یزد افزود: مکتب اهل بیت (ع) نشان داده است که می‌تواند دنیا را هدایت، قلب ها را به هم نزدیک و نیازهای مادی و معنوی انسان ها را تامین کند.


وی اضافه کرد: همه باید سعی کنیم از مسیر اهل بیت (ع) انحراف نداشته باشیم و وحدت کلمه را حفظ کنیم و مسیر را به گونه ای طی کنیم که زمینه برای ظهور امام زمان (عج) فراهم شود.


امام جمعه یزد امام (ره) را مجسمه ای از سیره و حرکت اهل بیت (ع) دانست و گفت: هرکسی که می خواهد زندگی اهل بیت (ع) و امیرالمومنین را بشناسد می تواند آن را در زندگی امام خمینی (ره) مشاهده کند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 376238

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha