مستندسازی برنامه ها در دستور کار کانونهای فرهنگی هنری استان قرار گیرد

خبرگزاری شبستان:مسئول دبیرخانه کانونهای مساجد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در پرداخت سرانه به کانونها هیچگاه یکسان عمل نمی شود،از مدیران کانونهای استان خواست مستندسازی برنامه ها را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام رمضان زاهدی اصل دیروز عصر (24 خرداد) در مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانونهای فرهنگی هنری سه شهرستان بیرجند، خوسف و درمیان که در سالن گلبانگ بیرجند برگزار شد، با تاکید بر اینکه در پرداخت سرانه به کانونها بر اساس عدالت و میزان فعالیت کانونها عمل می شود، گفت: مستند سازی و ارائه گزارش از سوی کانون به دبیرخانه در پرداخت اعتبارات و سرانه سهم بسزایی دارد.


وی ادامه داد: کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی هیچگاه یک اعتبار یکنواخت و یکسان از دبیرخانه استان دریافت نمی کنند.


مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در توزیع اعتبارات بر مبنای عدالت رفتار می شود، افزود: حضور مستمر در دبیرخانه و برقراری ارتباط با همکاران دبیرخانه، اطلاع رسانی به دبیرخانه درخصوص برنامه هایی که قرار است در کانونها برگزار شود و مستندسازی؛ سه اصل مهم در اختصاص سرانه به کانونهای استان است.


وی از مدیران کانونهای فرهنگی هنری استان خواست در برنامه های اوقات فراغت به سمت کیفی سازی برنامه ها پیش بروند و به دنبال کمیت و ارائه آمار نباشند و بر روی خروجی طرح های فراغتی فکر و برنامه ریزی کنند.


جابر سرچاهی، کارشناس مالی دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: برای رسیدن به تمدن اسلامی و نقطه ای که می تواند زمینه ساز ظهور حضرت حجت(عج) باشد باید چند عنصر مهم "ایمان واقعی به خدا، آگاهی و علم، بصیرت و جهاد فرهنگی" در وجود ما متبلور باشد.


وی هدف از رسالت انبیاء را به کمال رساندن انسان ذکر کرد و گفت: یکی از اهداف راه اندازی کانونهای فرهنگی هنری مساجد؛ هدایت و تعالی نسل جوان و نوجوان جامعه اسلامی بر مبنای تعالیم قرآن و عترت است.


سرچاهی با تاکید بر اینکه 300 مصداق بارز در قرآن درخصوص اهمیت جایگاه علم، دانش، معرفت، رشد و تعالی انسان ذکر شده است، افزود: شروع کار فرهنگی بر طبق آیات قرآن باید ابتدا از خود و خانواده و سپس برای اطرافیان باشد.


وی کار فرهنگی را مصداق انفاق به جامعه دانست و گفت: کار فرهنگی به نوعی مبارزه با دشمنان خدا و دفاع از کیان و فرهنگ اسلام، در مسیر رضایت حق تعالی است.


کارشناس مالی دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در کار فرهنگی نباید از مردم انتظار مالی داشته باشیم، ادامه داد: رونق اقتصاد در گرو رونق کارهای فرهنگی و معنوی است.


وی با تاکید بر اینکه کار فرهنگی باید از روی ایمان و دلبستگی باشد، گفت: متولیان و مدیران فرهنگی باید امانت دار، دین دار و مورد اعتماد جامعه باشند.


سرچاهی همچنین در ادامه به تشریح سرانه های اختصاصی به کانونهای مساجد استان پرداخت و بیان داشت: اعتبارات واریزی به کانونها باید در راستای تقویت فعالیت های فرهنگی، هنری و آموزشی و در راستای رشد و تعالی و تربیت نسل جوان هزینه شود.


وی با اشاره به فعالیت 360 کانون فرهنگی هنری در سطح استان یادآور شد: مبالغ پرداختی به دلیل ناچیز بودن باید بیشتر در برنامه هایی که به طور مستقیم با جوانان و نوجوانان در ارتباط هستند، هزینه شود.


راضیه میری مقدم، کارشناس واحد خواهران کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی نیز در این مراسم به کارکرد این مجموعه بر اساس منویات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: برنامه هایی که از سوی واحد خواهران کانونها ارائه می شود باید جذاب و کم هزینه باشد.


وی از برگزاری کارگاههایی منطبق با منویات رهبر معظم انقلاب ویژه خواهران عضو کانونهای مساجد استان در سال جاری خبر داد.


زهرا رجایی مقدم، کارشناس فرهنگی هنری دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی نیز در این مراسم به نظام نامه اوقات فراغت کانونهای مساجد اشاره کرد و با تشریح این نظام نامه تاکید کرد: این نظام نامه در سال جاری به صورت آزمایشی در سطح کانونهای استان اجرا می شود.


وی هدف از اجرای این نظام نامه را ایجاد یک نظم و انسجام بیشتر در برنامه های اوقات فراغت ذکر کرد.


محمدرضا نخعی پور، کارشناس آموزش و پژوهش دبیرخانه کانونهای مساجد خراسان جنوبی نیز برنامه های حوزه کاری خود را به دو صورت ابلاغی و استانی ذکر کرد و از برگزاری گردهمایی هسته های پژوهشی در تیرماه خبر داد.


وی یادآور شد: 10 درصد از کانونهای مساجد سطح استان دارای هسته پژوهشی هستند که برابر با 36 کانون فرهنگی هنری می شود.


زینب رمضانی، دبیر خبر خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه خبرگزاری شبستان نمایندگی استان از خردادماه 84 به طور رسمی راه اندازی شده است، گفت: در طول یک دهه از فعالیت این رسانه بیش از 16 هزار خبر و 10 هزار قطعه عکس در قالب 550 گزارش تصویری از این استان بر روی خروجی خبرگزاری شبستان منتشر شده است.


وی ادامه داد: خبرگزاری شبستان که امروز به 7 زبان زنده دنیا فعالیت می کند؛ به عنوان خبرگزاری تخصصی حوزه "دین، فرهنگ و اندیشه" مورد وثوق بسیاری از مراجع عظام تقلید، علما و مسئولان بلندپایه کشور است.


رمضانی افزود: در حال حاضر خبرگزاری شبستان استان همچون گذشته آمادگی این را دارد به عنوان یک پل ارتباطی میان کانون و مسئولان ستادعالی کانونهای مساجد کشور نسبت به انعکاس اخبار کانونها با در نظر گرفتن برخی از ارزشهای خبری اقدام بکند.


وی تصریح کرد: تلفکس 05612332579 و سامانه پیامک خبرگزاری شبستان استان با شماره 10005612332579 آمادگی دریافت سوژه ها، مشکلات، انتقادات، پیشنهادات و اخبار تمامی کانونهای سطح استان را دارد.


پایان پیام/
 

کد خبر 376333

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha