دولتمردان، کارگزاران حکومت اسلامی هستند

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در دیدار با صنعتگران استان گفت: دولتمردان، کارگزاران حکومت اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امروز(25 خرداد) در دیدار با اعضای ستاد برگزاری روز صنعت و معدن استان بر تاکید بر اهمیت تعامل و همراهی فعالان اقتصادی و صنعتی کشور با دولت اظهار داشت: دولتمردان، کارگزاران حکومت اسلامی هستند.


وی با اشاره به خانه صنعت و معدن استان افزود: جلسات برگزار شده دراین خانه باید باعث رونق بخش صنعت و معدن استان و کشور شود.

 

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به شعار سال جاری گفت: برای اصلاح ساختار اقتصاد کشور نیازمند عزم ملی و حرکت جهادی هستیم و باید جهادگونه در راستای مرتفع شدن مشکلات اقتصادی گام برداریم.


وی با بیان اینکه عدم هماهنگی دستگاه های مختلف در برخورد با صنعتگر، باعث بروز مشکلاتی برای آنها شده است، افزود: مردم و مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی باید جهادی عمل کنند.

 

آیت الله طباطبایی نژاد، اعطای رایگان زمین های بایر، اعطای وام کم بهره و معافیت مالیاتی تا پنج سال اول راه اندازی واحد صنعتی را از راهکارهای تشویقی دولت برای صنعتگران دانست.

 

وی ورود افراد با سرمایه کم به عرصه صنعت را یکی دیگر از مشکلات اقتصاد کشور دانست و گفت: افرادی که سرمایه کافی برای راه اندازی یک واحد صنعتی ندارند، به عرصه صنعت وارد شده و پس از ناتوانی در بازپرداخت اقساط وام های دریافتی از بانک ها، هم خودشان و هم دولت را دچار مشکل می کنند.


نماینده ولی فقیه در استان، یکی دیگر از مشکلات عرصه اقتصاد را رشد بی رویه بانک های خصوصی دانست و اظهار داشت: این بانک ها با دادن سود بیشتر به مردم،سرمایه بانک های دولتی خالی می کنند.

 

در ادامه عبدالوهاب سهل آبادی، رییس خانه صنعت و معدن کشور و استان اصفهان گفت: در سال 92 در خانه صنعت و معدن استان، فعالیت های خوبی صورت گرفت و هفت گروه، مشکلات درون سازمانی و برون سازمانی بیش از هفت هزار  واحد صنعتی استان را بررسی کردند.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر تنها حدود 40 درصد از واحد های صنعتی استان فعال هستند، افزود: برای فعال شدن واحدهای صنعتی همراهی مسئولان و مردم ضروری است.


پایان پیام/

کد خبر 376582

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha