اجتماع قلوب منجر به ظهور می شود

خبرگزاری شبستان: پژوهشگر و محقق در عرصه مهدویت با بیان اینکه جامعه منتظر جامعه ای است که مسئله انتظار به دغدغه آن جامعه تبدیل شود، گفت: اجتماع قلوب منجر به ظهور می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام محمد صابر جعفری، پژوهشگر و محقق در عرصه مهدویت و کارشناس رسانه ملی در امور مذهبی، شب گذشته (25 خرداد) در یازدهمین دوره جلسات دین، نشاط، زندگی، اظهار داشت: دو نوع نگاه به دوران غیبت و مسئله انتظار وجود دارد، یک نگاه فردی و دیگری نگاه اجتماعی است.


وی با بیان اینکه وقتی افراد به تنهایی و بدون اجتماع خود را منتظر بدانند و شرایط انتظار را رعایت کنند نگاه فردی به انتظار دارند، گفت: جامعه منتظر جامعه ای است که افراد در ارتباط و تعامل با یکدیگر مسئله انتظار را به عنوان دغدغه، مورد توجه قرار می دهند.


پژوهشگر و محقق در عرصه مهدویت  با اشاره به اینکه نگاه جامعه منتظر باید وسیع باشد، تأکید کرد: وقتی می توان از جامعه منتظر سخن گفت که همه افراد جامعه دغدغه انتظار داشته باشند و انتظار تبدیل به یک دغدغه اجتماعی شده باشد.


وی با تأکید بر اینکه نگاه کلی نگر ائمه (ع) به مسائل جامعه در سخنان شان به وفور مشاهده می شود، بیان کرد: این نگاه کلی نگر در آیات قرآن کریم هم قابل مشاهده است.


حجت الاسلام جعفری افزود: گرچه دعای امامان(ع) متوجه همگان می شود، اما در مورد کسانی که پیرو ایشان هستند و رفتارشان مطابق سخنان ائمه است، دعای امام برای این افراد خاص تر است.


کارشناس رسانه ملی در امور مذهبی با بیان اینکه طبق روایات کسی که بدون توجه به دیگران شب خود را به روز برساند، مسلمان نیست، افزود: در دین اسلام، هم مسائل فردی و هم مسائل اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.


وی اذعان کرد: نگاه فردی به دین همان نگاه سکولار است که نگاهی وارداتی از دنیای غرب به فرهنگ ما است و جامعه منتظر نمی تواند نگاهی سکولاریته به جامعه داشته باشد.


حجت الاسلام جعفری افزود: ممکن است در جامعه افرادی منتظر ظهور امام زمان (عج) باشند اما این باعث ایجاد دغدغه اجتماعی در مسئله انتظار نمی شود.


وی با اشاره به روایتی از امام مهدی (عج)، گفت: حضرت حجت (عج) به یاران خود توصیه می کردند که دغدغه جامعه خود را داشته باشند و فقط به مشکلات خود نیندیشند.


پژوهشگر و محقق در عرصه مهدویت با تأکید بر اینکه اجتماع قلوب می تواند منجر به ظهور شود، اذعان داشت: نقش جامعه منتظر این است که به هنگام ظهور حضرت مهدی(عج) ایشان را یاری کنند.


وی ابراز داشت: وقتی انتظار به صورت دغدغه جامعه درآمد و جامعه منتظر تشکیل شد، مسئولین باید جهت هدایت این جامعه به سمت آماده سازی زمینه های ظهور، برنامه ریزی کنند.


حجت الاسلام جعفری با اشاره به خطراتی که جامعه منتظر را تهدید می کند، خاطرنشان کرد: دعا برای ظهور مسئله مهمی است اما کافی نیست و این توجه صرف به دعا یکی از آسیب های جامعه منتظر به شمار می آید.


نویسنده و پژوهش‌گر در زمینه مهدویت با بیان اینکه خداوند قومی را که در جهت رسیدن به خواسته هایش حرکت نکند، یاری نمی کند، تأکید کرد: آسیب دیگری که جامعه منتظر را تهدید می کند این است که افراد ادعا کنند به مسائل سیاسی بی اعتنا هستند.


پایان پیام/

 

کد خبر 376728

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha