لزوم تشکیل اتاق فکر در دبیرخانه کانو‌ن‌های مساجد استان تهران

خبرگزاری شبستان: حجت‌الاسلام سلیمانی با اشاره به اینکه بار سنگین نزدیک 3840 مسجد به تنهایی از زمین برداشته نمی‌شود، گفت: لازم است اتاق فکری در این زمینه در دبیرخانه کانون‌های تهران تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آیین گشایش فصل نشاط (طرح سراسری اوقات فراغت تابستان 93 کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران) 26 خرداد ماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

دراین مراسم حجت الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور، حجت‌الاسلام اکرمی، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، هاشمی استاندار تهران، فرهادی، فرماندار تهران، حجت‌الاسلام حمیدرضا سلیمانی، دبیرستاد عالی کانون های مساجد کشور و جمعی از مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران حضور داشتند.
 

در این آیین گشایش، حجت‌الاسلام حمیدرضا سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور بر لزوم تشکیل اتاق فکر در دبیرخانه کانو‌ن‌های مساجد استان تهران با حضور افراد و چهره‌های شاخص مسجدی در کانون‌های استان تهران تاکید کرد و  گفت: لازم است این افراد جلسات مشورتی با مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد تهران تشکیل دهند زیرا به تنهایی بار سنگین نزدیک 3840 مسجد استان تهران از زمین برداشته نمی‌شود زیرا برنامه ریزی در این زمینه کاری است که نیازمند مشارکت جمعی است و  باید افکار، نظرات و ایده های همه دلسوزان خانه خدا و کسانی که به این سنگر معتقد هستند در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ شود.

 

وی به امضای تفاهم‌نامه همکاری میان ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور با دبیرخانه کانون‌های مساجد استان تهران اشاره کرد و گفت: در قالب این تفاهم‌نامه، محورهای همکاری میان ستاد عالی و دبیرخانه کانون‌های مساجد کشور روشن شد و علاوه بر آن تلاش می شود از طرح های این دبیرخانه همچون طرح‌ تعالی خانواده حمایت شود.

 

دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور اظهار کرد: اما بیش از حمایت مالی امروز نیازمند حمایت‌های فکری هستیم که بتوانیم در جلسات کارشناسی ایده‌ها و نظرات یکدیگر را بشنویم و ببینیم برای آینده مجموعه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که امروز از مرز 18 هزار پایگاه گذشته است چگونه باید برنامه ریزی داشته باشیم زیرا که برنامه ریزی برای چنین مجموعه ای که از شهرک غرب تا گیلان غرب پایگاه دارد کار ساده ای نیست و باید در همه مراکز با برنامه مدون و هدفمند به اهداف برنامه برسیم.

 

 وی تصریح کرد: در این زمینه بخشی از کار را قانون مشخص کرده است و شورای عالی انقلاب فرهنگی تکالیفی را   که در قالب مصوبه302 که مربوط به 21 سال پیش است، ترسیم کرده است و امروز هر از چند گاهی ما در کمیسیون‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی دعوت می‌شویم و در آنجا از نظرات کارشناسی آنها استفاده می‌کنیم.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن مصوبه در برنامه پنجم توسعه کشور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف کرده است تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور حداقل یک‌چهارم مساجد کشور دارای کانون فرهنگی هنری شوند.

 

وی تصریح کرد: در کنار راه‌اندازی کانون‌های جدید به کیفی‌بخشی کانون‌ها نیز توجه شده است و تلاش می شود با کمک‌های اندک حرکت‌های هماهنگ و منسجم در کشور رقم بخورد تا آنجا که مقام معظم رهبری 2 سال گذشته در سفر به استان خراسان شمالی در بیانات‌شان در مورد کانون‌های فرهنگی هنری سه بار مطالبی را بیان کردند و روشن است که این بیانات مهم تکلیف تک‌تک ما است و وظایف ما را مضاعف می کند و باید با هم‌فکری این بار سنگین را به منزل برسانیم.

 

وی با تاکید بر مشورت در انجام امور تصریح کرد: اگر به فرهنگ روایات اهل بیت (ع) نیز نگاه کنیم اساسا در مورد مشورت راهکارهایی بیان و مسیری ترسیم شده است به گونه ای که قرآن کریم می‌فرمایند: افرادی که اهل ذکر و عالم ربانی هستند باید طرف مشورت قرار گیرند.

 

وی با اشاره به روایتی در مورد بحث اوقات فراغت گفت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند بسیاری از مردم در دو نعمت زیان‌کار هستند اول سلامت و فراغت، همین عبارت پیامبر اکرم (ص) را در زندگی خود باید مرور کنیم. اگر اوقات فراغت مدیریت شود به سعادت تبدیل می‌شود و اگر مدیریت نشود به اوقات ضلالت و به اوقات بطالت در جایی که کارها و وقت‌مان با سستی و تنبلی همراه باشد و به هدر ‌رود، تبدیل می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: حدود 70 هزار مسجد در کشور یک ظرفیت مغتنمی است، اگر از این فرصت  به خوبی بهره‌برداری شود، می‌تواند در مسیر اهداف امام (ره) و شهدا استفاده شود همان‌گونه که آنها از این مسیر استفاده کردند و بسیاری شهدا از همین مساجد به جبهه‌ها اعزام شدند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 377097

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha