صبر و استقامت در برابر شبهات مهمترین عامل حفظ دین در دوران غیبت است

خبرگزاری شبستان: محقق و پژوهشگر عرصه مهدویت با بیان اینکه حفظ دین در دوران غیبت به مراتب از دیدار با امام زمان(عج) مهمتر است، گفت: صبر و استقامت در برابر شبهات مهمترین عامل حفظ دین در دوران غیبت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام محمد صابر جعفری، کارشناس مذهبی رسانه ملی و محقق و پژوهشگر عرصه مهدویت شب گذشته (26خرداد) در یازدهمین سلسله جلسات " دین، نشاط، زندگی" با بیان اینکه نباید شبهات ارزش های دین را تضعیف کند، اظهار داشت: یاران واقعی امام زمان(عج) با تبعیت از سیره اهل بیت(ع) و نفوذ دادن روش الگوهای اسلامی در زندگی زمینه ظهور را فراهم می سازد.


وی افزود: حفظ خط مقدم دین رسالت اصلی یاران امام زمان (عج) است چرا که تنها دیدار با امام زمان (عج) یک آسیب جدی در دین داری و حفاظت از ارزش های دینی است کما اینکه در زمان پیامبر(ص) و ائمه (ع) افرادی بودند که چهره مبارک این بزرگواران را ندیدند اما در ردیف افرادی بودند که مورد شفاعت و دعای ائمه قرار قرار گرفتند.


کارشناس مذهبی رسانه ملی با بیان اینکه دیدار با امام عصر امری پسندیده است، گفت: توجه به سیره و عمل به رفتار ائمه معصوم(ع) بالاتر از دیدار با ائمه(ع) است اما تقاضای دیدار اشکالی ندارد ولی شناخت امام وظیفه اصلی یاران امام است.


سردبیر نشریه امان با اشاره به این مطلب که خداوند متعال انوار معنویت را از طریق معصومین (ع) به انسان ها انتقال داده است، تصریح کرد: توجه اهل بیت(ع) به انسان ها از طرق مختلف باعث تقویت ایمان انسان می شود.


حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه حفظ دین در دوران غیبت به مراتب از دیدار با امام زمان(عج) مهمتر است، گفت: صبر و استقامت در برابر شبهات مهمترین عامل حفظ دین در دوران غیبت است.

 

حجت الاسلم جعفری با تاکید بر اینکه اگر تبعیت از امر ولی نباشد در شبهات غرق خواهیم شد، اذعان داشت: امروز نسل جوان را باید با فضاهای معنوی و بارگاه های منور ائمه(ع) مانوس کنیم چرا که انس با فضای معنوی پایه های دینداری فرزندانمان را در برابر ترفندهای دشمنان مستحکم و مصون نگه می دارد.

 


وی در ادامه با بیان اینکه فرق بین شیعه و اهل سنت در تبعیت از امر اهل بیت(ع) است، اذعان داشت: اهل سنت نیز محبت و عشق به اهل بیت(ع) را دارند اما اهل بیت(ع) را ولی خود نمی دانند.


استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این مطلب که وهابیت با بهره گیری از دین در مسیر ضد دین حرکت می کنند، ادامه داد: گروه های وهابی از اهل سنت نیستند چرا که اهل سنت احترام اهل بیت(ع) را حفظ کرده اند.


پایان پیام/ 

کد خبر 377104

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha