پیوند جوانان با مساجد سلامت جامعه را تضمین می کند

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، گفت: پیوند نسل جوان جامعه با مسجد و جذب آنان به این مراکز فرهنگی سلامت و نشاط معنوی جامعه را تامین و تضمین می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز(27 خرداد) در آیین غبار روبی مسجد قمر بنی هاشم(ع) ایلام، گفت: مساجد پایگاه های مهمی برای هدایت جوانان در مسیر صحیح هستند.


وی، با بیان اینکه مساجد کارکردهای مختلف و گوناگون دینی، مذهبی، تربیتی و آموزشی دارد، ابراز کرد: مسجد از دیرباز در زندگی مسلمانان نقش محوری داشته و زیربنای شکل‌گیری تمدن اسلامی محسوب می‌شود.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، افزود: مساجد پایگاه اصلی ترویج شعائر دین مبین اسلام هستند و احکام دین مبین اسلام در راستای هدایت بشر و دستیابی به سعادت دنیوی و اخروی بوده و از این رو مساجد پایگاه های مهمی در راستای ترویج فرهنگ ناب اسلامی و جذب جوانان هستند.


چراغی پور، با اشاره به اینکه نقش مسجد در هدایت و روشنگری، آن را به چشمه زلال معرفت تبدیل کرده است، یادآور شد: اگر بتوانیم با استفاده از کارکردهای فرهنگی، دینی و اجتماعی مسجد جوانان را به این مکان های مهم جذب کنیم بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی مرتفع می شود.


وی، در ادامه با بیان اینکه غبار روی مساجد در حقیقت تکریم این پایگاه های مهم فرهنگی اسلامی است، افزود: در دهه تکریم مساجد که از چهارشنبه 28 خرداد شروع و تا جمعه 6 تیر سال جاری ادامه دارد برنامه های متنوعی در سطح مناطق مختلف روستایی و شهر استان برگزار می شود.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، تصریح کرد: این آیین ها با همکاری 244 کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد استان برگزار و با اجرای برنامه های ویژه ای مساجد برای استقبال از ماه مبارک رمضان آماده سازی می شود.


چراغی پور، در پایان با تقدیر از فعالیت های کانون فرهنگی و هنری بیت العباس(ع) شهر ایلام، خاطرنشان کرد: در ایام ماه مبارک رمضان تلاش می شود که فعالیت های آموزشی قرآن کریم و طرح تلاوت نور با برنامه ریزی بهتری در سطح مساجد برگزار شود.


گفتنی است، در این آیین غبار روبی مسجد قمر بنی هاشم(ع) شهر ایلام جوانان و نوجوانان عضو کانون فرهنگی و هنری بیت العباس(ع) و جمعی از اقشار مختلف مردم حضور داشتند.


پایان پیام/

 

 

کد خبر 377144

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha