ثبت نام 1500 نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم شهرستان گرگان

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان گرگان با اشاره به اینکه سهمیه امسال طرح تربیت حافظان قرآن این شهرستان سه هزار و 500 نفر است، گفت: تاکنون یک هزار و 500 نفر در این طرح ثبت نام کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین روح الله سلیمانی فرد، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: با توجه به شروع طرح تربیت حافظان قرآن کریم از سال 91، در سال اول دو هزار و 500 نفر و در سال گذشته 3 هزار نفر ثبت نام کردند.


وی با اشاره به اینکه سهمیه امسال طرح تربیت حافظان قرآن شهرستان گرگان سه هزار و 500 نفر است، افزود: تاکنون یک هزار و 500 نفر در این طرح ثبت نام کرده اند.


حجت الاسلام سلیمانی فرد اظهارداشت: تبلیغات و ثبت نام برای طرح تربیت حافظان قرآن این شهرستان، از 20 خرداد سال جاری انجام شده است.


وی با اشاره به اینکه امسال طرح حافظان قرآن کریم دارای 4 تفاوت با سال گذشته است، تصریح کرد: برداشته شدن محدودیت سنی برای شرکت متسابقین در رشته های مختلف یکی از تفاوت های طرح امسال است.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان خاطرنشان کرد: باتوجه به اجرای حفظ موضوعی و تربیتی و بخش موضوعی تنها در 300 آیه قرآن کریم در سال گذشته، امسال نیز این بخش به سه سطح تقسیم شد.

 

وی ادامه داد: امسال در سطح اول کودکان و نوجوانان 120 آیه اخلاق و اجتماعی، در سطح دوم 300 موضوع برای عموم مردم و در سطح سه آیات اجتماعی و سیاسی همراه با توضیحات ویژه طلاب و دانشجویان برگزار می شود.


حجت الاسلام سلیمانی فرد نحوه برگزاری آزمون ها را یکی دیگر از تفاوت های این طرح در سال جاری دانست و گفت: باتوجه به اینکه در سال گذشته آزمون کتبی و شفاهی پایان دوره ای برگزار می شد، امسال نیز یک آزمون شفاهی و کتبی میان دوره ای در مهر ماه و آزمون دوم به صورت کتبی و شفاهی در اسفند ماه برگزار می شود.


پایان پیام/

کد خبر 377285

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha