نهضت قرآن ‌آموزی باید در تمام استان های کشور راه ‌اندازی شود

خبرگزاری شبستان: رئیس ستاد اقامه نماز و صاحب تفسیر نور، بر راه اندازی نهضت قرآن آموزی در همه استان های کشور و همچنین ضرورت نگارش کتاب تفسیر موضوعی جداگانه در هر رشته تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، حجت‌ الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز و صاحب تفسیر نور، امروز(27 خرداد) همایش آموزشی آشنایی با روش‌های تفسیر قرآن ویژه روحانیان، مبلغان، مبلغات و ائمه جماعات مساجد و مراکز فرهنگی خوزستان، با اشاره به جایگاه عظیم قرآن، گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای همگام شدن با قرآن است چرا که قرآن در این ماه پربرکت نازل شده است.

 

وی با بیان اینکه در شرایطی قرار داریم که قرآن بسیار کمرنگ شده که باید این وضعیت را با عزمی راسخ برطرف کنیم، ادامه داد: قرآن مورد بی‌ مهری واقع شده و بسیاری از افراد جامعه کتاب های دیگر را بیشتر از قرآن می خوانند، این به معنی آن است که هنوز شیرینی قرآن را درک نکرده ایم.

 

وی با اشاره به اینکه باید به ادبیات قرآنی در حوزه های علمیه توجه شود، تصریح کرد: سخنان ائمه اطهار(ع) نشان دهنده این است که هر حرف و کلمه قرآن دارای نکاتی است و هنوز آیات فراونی وجود دارد که نیازمند تعمق و کشف هستند و فقه، ادعیه و قرآن برای ما روشن نشده است.

 

رئیس ستاد اقامه نماز، با بیان اینکه ما باید برای قرآن و نهج البلاغه و گسترش آنها در جامعه برنامه داشته باشیم، عنوان کرد: بسیاری از اخلاقیات ما ضد قرآن است، ما باید از آیات قرآنی مکتب بسازیم، آیات قرآنی نقاط فراوانی برای استخراج و استفاده دارد که این کار به هنر و مطالعه نیازمند است.

 

وی در خصوص شیوه بیان تفسیر در جلسات، خاطر نشان کرد: ما باید برای بیان تفسیر به مخاطب توجه و از سوره‌ های آسان آغاز کرده و جلسات تفسیر را در 10 دقیقه برگزار کنیم و به طرح موضوعاتی بپردازیم که همه مردم هر روز به آن نیاز دارند.

 

وی در بیان تفسیر باید به چهار نکته واجب و مستحب بودن و اینکه مشکلات فرد و جامعه را برطرف سازد، توجه کنیم، یاد آور شد: نهضت قرآن‌ آموزی باید در همه کشور راه‌ اندازی شود و با برگزاری دوره‌ های فشرده به فرزندان خود روخوانی قرآن را آموزش دهیم.

 

حجت الاسلام قرائتی، بر ضرورت نگارش کتاب تفسیر موضوعی برای هر در رشته‌ به صورت جداگانه تاکید کرد و با بیان اینکه هر روز باید نکته جدیدی در قرآن پیدا کرد، افزود: همه ما باید قرآن را جدی بگیریم و به دستورات این کتاب آسمانی عمل کنیم.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 377368

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha