گسترش فرهنگ مطالعه یکی از حوزه های زیربنایی توسعه است

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گسترش فرهنگ مطالعه را یکی از حوزه های زیربنایی توسعه دانست و گفت: اوقات فراغت مردم باید با مطالعه پر شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ساری و به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، علیرضا یونسی رستمی، معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در سی و هشتمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و سیزدهمین کمیته سند نهضت مطالعه مفید این استان با تاکید بر لزوم حفظ شان و منزلت کتابخانه ها، بیان داشت: کتابخانه به جهت برخورداری از دانش های گوناگون و مکان تحقیقات از جایگاه ارزشمندی برخوردار است.

 

وی افزود: مطالعه کتاب و توسعه کتابخوانی در بالابردن سطح آگاهی های یک جامعه و افراد آن نقش بسزایی دارد.

 

یونسی با بیان اینکه مازندران به واسطه فرهنگ، تاریخ و توانمندی های علمی شناخته شده است، تصریح کرد: بر همین مبنا انتظار می رود حائز رتبه های برتر در حوزه مطالعه کتاب شود.

 

وی، گسترش فرهنگ مطالعه را یکی از حوزه های زیربنایی توسعه دانست و اظهار داشت: میل و رغبت به کتابخوانی باید در میان مردم افزایش یابد و اوقات فراغت مردم با مطالعه پر شود.

 

یونسی ادامه داد: مازندران دارای فرهنگ غنی و گرانسنگی است و باید متناسب با آداب و رسوم، فرهنگ کتابخوانی نیز در این دیار نهادینه شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم حمایت جدی از نویسندگان، گفت: بسیاری از نویسندگان در کشور ما با هزینه شخصی خود و بدون هیچ گونه حمایت اقدام به چاپ کتاب می کنند.

 

یونسی با اشاره به بضاعت مالی ضعیف اغلب نویسندگان، تصریح کرد: در چنین شرایطی روح نویسندگی به تدریج در جامعه از بین خواهد رفت.

 

وی با تاکید بر اندیشیدن تمهیداتی جهت حمایت از نویسندگان و خرید کتاب های نویسندگان، اذعان داشت: نباید اجازه دهیم کتابی که با زحمات فراوان به چاپ رسید، روی دست نویسنده بماند.

 

یونسی با اشاره به اینکه تشویق نویسندگان به نوشتن یکی از مهم ترین وظایف مسوولان فرهنگی است، بیان داشت: اداره کل کتابخانه های عمومی استان برای رفع این مشکل باید بررسی های کارشناسی کند تا تولید کتاب در جامعه افزون شود.


پایان پیام/
 

 

 

 

کد خبر 377867

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha