فعالیت 244 کانون فرهنگی و هنری مسجد در ایلام

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، از فعالیت 244 کانون فرهنگی و هنری مسجد در نقاط مختلف روستایی و شهری این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، عصر شنبه(31 خرداد) در مراسم افتتاح کانون فرهنگی و هنری مهدی موعود(عج) روستای حیدرآباد بخش سیوان از توابع ایلام، گفت: این کانون به مناسبت دهه تکریم مساجد افتتاح و راه اندازی شده است.


وی، با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری نقش مهمی در جذب جوانان و نوجوانان به مساجد دارند، افزود: در حال حاضر حدود 244 کانون فرهنگی و هنری در مناطق مختلف روستایی و شهری استان فعالیت دارند که از این تعداد 154 کانون در مناطق روستایی استان فعالند.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، ابراز کرد: توسعه و تجهیز کانون های فرهنگی و هنری در مناطق روستایی یکی از سیاست های ستاد عالی کانون های مساجد کشور است و تا کنون نیز گام های بزرگی در کشور در این راستا برداشته شده که موجب تقویت فعالیت های فرهنگی مساجد روستایی شده است.


چراغی پور، با بیان اینکه 85 کتابخانه عمومی در مناطق روستایی و شهری استان در کانون های فرهنگی و هنری فعال است، افزود: در تمامی کانون های مساجد کتابخانه های باز برای ارائه خدمات دینی و فرهنگی به جوانان و نوجوانان در این مراکز فعال است.


وی، با اشاره به اینکه از 75 درصد از این تعداد در مناطق روستایی استان فعالیت دارند، ابراز کرد: در برخی از مناطق روستایی، عشایری و محروم استان که تا کنون کانون فرهنگی و هنری نداشته اند تا پایان سال جاری کانون راه اندازی می شود.


چراغی پور، گفت: کانون های فرهنگی و هنری در طول سال به اقلام و تجهیزات لازم کتابخانه ای، رایانه ای و کانونی مجهز می شوند که در این کانون ها فعالیت های فرهنگی و آموزشی در راستای جذب بیشتر جوانان به مساجد انجام می شود.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: در ایام تابستان و ماه مبارک رمضان سال جاری برنامه های متنوعی از جمله برگزاری طرح قرآنی 1448، برنامه های اوقات فراغت تحت عنوان آسمانی ها و برگزاری دوره های مختلف آموزشی و فرهنگی انجام می شود.


گفتنی است، مراسم افتتاح کانون فرهنگی و هنری مهدی موعود(عج) با حضور عمران علی محمدی، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی و مسئولان فرهنگی و اجرایی استان، برگزار شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 378408

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha