برگزاری طرح مقابله با آسیب های ماهواره در 142 مسجد استان اصفهان

خبرگزاری شبستان: مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به نقش مساجد در تقویت فرهنگ دینی خانواده گفت: تاکنون142 مسجد طرح مقابله با آسیب های ماهواره با محوریت خانواده را برگزار کرده اند.

مهدی نصر، مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت: در راستای مقابله با آسیب های ماهواره ای، تاکنون طرح مقابله با آسیب های ماهواره با محوریت خانواده در 142 مسجد برگزار شده است.


وی با اشاره به 16 میلیارد و 128 میلیون ریال اعتبار در حوزه فرهنگی و امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: مجموعه نمایشگاهی بهشت اخلاق با محوریت سبک زندگی در واحد امور مساجد این اداره تولید شده است.


مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به راه اندازی طرح اینترانت مساجد در 30 مسجد تصریح کرد: طرح سبک زندگی اسلامی با رویکرد مقاومتی نیز در 79 مسجد استان برگزار شده است.


وی با تاکید بر اینکه مدیریت برگزاری برنامه‌های فرهنگی به عهده امام جماعت مسجد است، گفت: یک هزار و 600 مسجد استان اصفهان دارای پرتال است که از طریق این پرتال اخبار و اطلاعات برگزاری برنامه‌های مساجد اطلاع‌رسانی می‌شود.


نصر، با بیان اینکه چهار هزار و 915 مسجد در سراسر استان اصفهان وجود دارد، گفت: سه هزار و 100 مسجد فعال که حداقل یک نوبت نماز در آن اقامه می‌شود در استان اصفهان شناسایی شده است.


مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: برخی از مساجد استان به دلیل عدم ساماندهی، کم جمعیت بودن نمازگزاران و اعزام نشدن روحانی به آن مساجد، فعال نیستند.


وی در ادامه به کتابخانه‌های مساجد اشاره کرد و گفت: 127 مسجد استان به کتابخانه مجهز هستند که از این تعداد 27 کتابخانه تخصص حوزه دینی است و 30 مسجد نیز دارای کتابخانه غیر فعال هستند که شناسایی و تقویت شده اند.


نصر با اشاره به اینکه 33 کتابخانه مساجد اصفهان تازه افتتاح شده است، افزود: تاکنون 5 هزار جلد کتاب بین کتابخانه های مساجد استان توزیع شده است.


وی ادامه داد: 16درصد از کتابخانه های شبستان مساجد دارای اشتراک مجله هستند و اولویت اول مورد نیاز آنها رایانه است.


پایان پیام/
 

کد خبر 378416

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha