دنیای امروز عرصه رقابتی بسیار سنگین در زمینه فکری و فرهنگی است

خبرگزاری شبستان: رئیس جامعة المصطفی العالمیه گفت: دنیای امروز ما عرصه رقابتی بسیار سنگین در زمینه فکری و فرهنگی است، اگر هم رقابت های سیاسی می بینیم، اینها پوسته و ظاهر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله علیرضا اعرافی رئیس جامعة المصطفی العالمیه و امام جمعه شهرستان میبد، امروز(1 تیر) در جلسه مدیران دفاتر تبلیغات اسلامی استان یزد که در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد با اشاره به تبلیغات گسترده غرب و شرق علیه اسلام گفت: دنیای امروز ما عرصه رقابتی بسیار سنگین در زمینه فکری و فرهنگی است، اگر هم رقابت های سیاسی می بینیم، اینها پوسته و ظاهر است.


وی با بیان اینکه عمق این رقابت همان رقابت های فکری است اظهار داشت: دنیای پیرامون ما عرصه ای است که در آن مسیحیت به‌عنوان یک رقیب سرسخت در مقابل اسلام در حال تبلیغ و فعالیت است.
 

رئیس جامعة المصطفی العالمیه تصریح کرد: مسیحیت هر چند در تبلیغات خود باطن و روح ندارد، اما منسجم و با برنامه، کار می‌کند.


وی با بیان اینکه از طرف دیگر مجموعه ای از مکاتب بت پرست شامل بودیسم، هندوئیسم، شینتو، تائولیسم و کنفوسیوس مشغول تبلیغ می باشند گفت: سومین رقیب اسلام، جناح مادی گرا و اومانیستی است که دستگاه گسترده ای از تبلیغات و تکنولوژی را در اختیار دارد.


عضو شورای انقلاب فرهنگی کشور بیان داشت: با این همه رقبایی که در عرصه فکری و تبلیغاتی داریم، کاملا معلوم است که چقدر باید زیاد کار کنیم و جهاد تبلیغی داشته باشیم.


وی با اشاره به ضرورت موقعیت شناسی در شرایط کنونی اظهار داشت: اگر سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر مجموعه های فرهنگی و همچنین تک تک روحانیون و مبلغین شیعه، موقعیت خود را دریابند، بهتر می توانند به وظایف خود عمل کنند.


امام جمعه شهرستان میبد اظهار داشت: ما باید جهانی فکر کنیم و منطقه ای عمل کنیم.


وی به تاریخ تأسیس حوزه های علمیه شیعه و اولین حوزه بزرگ شیعه در شهر بغداد اشاره کرد و گفت: شیخ مفید و دیگر علمای آن زمان، با تلاش و کوشش و اخلاق و منش خود توانستند حوزه علمیه بغداد را تأسیس کنند و با رهبری های خود آنچنان اثری بگذارد که حوزه های علمیه بعدی را مرهون تلاش های خود سازند.

 

آیت الله اعرافی خواستار توجه بیشتر به پیشینه حوزه های علمیه شد و افزود: روحانیون و مبلغان را باید با این پیشینه گرانسنگ آشنا کنیم زیرا آشنایی یک مبلغ و طلبه از پیشینه حوزه های علمیه باعث تقویت خودباوری او و آگاهی از مسئولیت خود می‌شود.


وی در ادامه سخنانش افزود: در غرب اگر یک دانشگاه صد سال سابقه داشته باشد، آنچنان درباره این سابقه، کار می‌کند و فرهنگ سازی می‌کند که دانشجوی کنونی آن دانشگاه، احساس عزت می‌کند، حال بحث من این است که چرا این اتفاق نباید در حوزه های ما بیفتد، حوزه های علمیه شیعه با این سابقه غنی و با این شخصیت های بزرگ علمی و اخلاقی، حتما باید شناسانده شوند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 378559

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha