ترویج ترجمه قرآن کریم اولویت مهم کانون های فرهنگی هنری باشد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، گفت: ماه مبارک رمضان امسال برای کانون های فرهنگی هنری مساجد سرآغاز نهضت عظیم ترجمه قرآن کریم و اولویت مهم برنامه ریزی ها برای طول سال باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، سید ناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، صبح امروز (1 تیرماه) در جلسه هماهنگی برنامه قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ویژه ماه مبارک رمضان با حضور مدیران کانون ها، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان یک فیض الهی و روزه یک تکلیف الهی است و هر روز یک شرایط برای رسیدن تقوا، خویشتن داری و پارسایی دارد.


وی، با اشاره به اینکه کانون ها در حال آماده شدن برای ضیافت الله اکبر هستند، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان امسال برای کانون های فرهنگی هنری مساجد سرآغاز نهضت عظیم ترجمه قرآن و اولویت مهم برنامه ریزی ها برای طول سال باشد.


اسحاقی، با اعلام اینکه این نهضت ترجمه قرآن از یک سبک و سیاق جدید تبعیت کند، خاطر نشان کرد: برخی از مشکلات دوری از خواندن قرآن نامانوسی معانی برای افراد است و می توان با برپایی کلاس های ترجمه تحت الفظی قرآن این مشکل را برطرف کرد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با بیان این مطلب که برخی فکر می کنند که قرآن قابل وصول و غیر قابل درک است و چون به عربی نوشته شده باید به اهل خود واگذار شود، یادآور شد: افرادی هستند که فقط ادای احترام به قرآن را انجام می دهند و از ورود به ترجمه و مفاهیم قرآنی واهمه دارند که این مشکل را باید از طریق آموزش برطرف کرد تا همگان بدانند که قرآن یک کتاب ویژه برای برخی نیست و عموم مردم می توانند در بحث مفاهیم و ترجمه صاحب نظر باشند.


این مقام مسئول، با اشاره به اینکه اگر تلقی جامعه در مورد ترجمه قرآن را برطرف کنیم موجب انس با قرآن و حتی رفع خیلی از مشکلات اجتماعی خواهد شد، افزود: مسجد محمدیه در سال های اولیه انقلاب کانون آموزش ترجمه تحت الفظی قرآن کریم بود و اکنون مربی این حرکت دینی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل است و شاگردانشان به عنوان مسئولین اجرایی و فرهنگی استان مشغول به فعالیت هستند و حتی بزرگترین فرماندهی دوران دفاع مقدس از این جمع قرآنی بود.


در ادامه این جلسه، نادر سقا، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، گزارشی از برنامه های اجرایی کانون ها و مربیان در ماه مبارک رمضان داد و گفت: عطرافشانی و نظافت مساجد در استقبال از ماه رمضان، اعزام سخنران و اساتید به مساجد، مشارکت در برگزاری برنامه قرآنی 1448، برگزاری مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان، برگزاری برنامه جزخوانی قرآن کریم در بیش از 150 مسجد اردبیل و برگزاری برنامه های تفسیر آیات زندگی از مهمترین برنامه های ماه مبارک رمضان است.


این مقام مسئول، با اعلام اینکه برگزاری دوره های آموزشی مقابله با آسیب های اجتماعی، مشاوره، طب سنتی و آداب اجتماعی از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان است، یادآور شد: برنامه های متنوع قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است که دستورالعمل آن نیز به کانون ها ابلاغ خواهد شد.


گفتنی است، در ادامه این برنامه مدیران کانون ها با ارائه برنامه های خود برای اجرای منظم و مرتب این برنامه تبادل نظر کردند و در پایان جلسه یک دور ترجمه قرآن به صورت کامل بین مربیان اجرا شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 378620

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha