برنامه‌های بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن تشریح شد

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری برنامه‌های بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن را طی نشست خبری امروز، اول تیرماه تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، نشست خبری بخش دانشگاهی بیست و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم امروز، یک شنبه، اول تیرماه با حضور سیدضیاء هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری و مدیر بخش دانشگاهی این دوره از نمایشگاه برپا شد.
دکتر هاشمی سخنان خود را با اشاره به اهمیت رسانه‌ها در گسترش فرهنگ قرآنی آغاز کرد و گفت: رسانه‌ها ظرفیت بسیار زیادی در ایجاد یک فرهنگ و پیشبرد اهداف یک سازمان یا نهاد دارند به طوریکه ارگانی موفقتر است که بتواند تعامل بهتر با رسانه‌ها داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: بهره بردن و استفاده از آیات قرآن کریم مستلزم انس با این کتاب آسمانی است که آموزش روخوانی، حفظ قرآن و قرائت آن مقدمات آن هستند و تدبر در آیات قرآن می‌تواند ما را به هدف مورد نظر برساند. برنامه‌های موجود در بخش قرآنی نتوانسته است که حق مطلب این کتاب آسمانی را بین ما ادا کند وباید برنامه‌های عمیقتری در اینباره طراحی کرد تا قرآن در زندگی ما جاری و ساری باشد.


مدیر بخش دانشگاهی نمایشگاه به دستگاه‌های حاضر در این بخش اشاره کرد و یادآور شد: مدیریت بخش دانشگاهی این دوره از نمایشگاه قرآن به عهده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که البته این دستگاه فقط نقش هماهنگ‌کننده را دارد و تمامی مراکز دانشگاهی حضور دارند و با همکاری خوبی را در برپایی هرچه بهتر این بخش داشتند.
وی افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، دانشگاه آزاد اسلامی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه پیام نور، سازمان بسیج دانشجویی، سازمان فعالیت‌های قرانی دانشگاهیان کشور، دانشگاه فنی‌حرفه‌ای و ... همچون ادوار قبل در بخش دانشگاهی بیست و دومین نمایشگاه قرآن حضور دارند.
هاشمی در تشریح برنامه‌‌های این بخش گفت: تعداد 500 مقاله در جشنواره پایان‌نامه‌های قرآنی رسیده است که مراسم اختتامیه آن در نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود. همچنین بخش‌هایی برای ارائه مشاوره برای تدوین مقالات و پایان‌نامه‌های قرآنی برای دانشجویان طراحی شده است.


معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مطرح کرد: با همکاری دانشگاه‌های مختلف تعداد 10 نشست را در طول مدت برپایی نمایشگاه قرآن با حضور اساتید و کارشناسان برگزار می‌کنیم. در بخش هنری، 200 اثر خطاطی، گرافیک، تذهیب و ... برای نمایش در این بخش آماده شده است.
هاشمی گفت: بیست و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قران کریم سوم تیر ماه از ساعت 18 تا 24 به مدت 20 روز، از 25 شعبان تا 15 رمضان برگزار می‌شود. در روزهای پایانی ماه شعبان، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نشست هم‌اندیشی دبیران کانون قرآن و عترت دانشگاه‌ها را تدارک دیده است تا فرصتی برای بازدید از نمایشگاه برای شرکت‌کنندگان فراهم شود.
وی بیان کرد: بخش طب در قرآن به مسئولیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور،بخش آموزش جامع قرآن کریم به مسئولیت دانشگاه علوم ومعارف قرآن کریم، بخش مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم به مسئولیت سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور، بخش فعالیت‌های هنری به مسئولیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای، بخش صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه به مسئولیت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، بخش تشکل‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها به مسئولیت سازمان بسیج دانشجویی، بخش مکتوب و فضای مجازی به مسئولیت دانشگاه آزاد اسلامی از جمله قسمت‌های بخش دانشگاهی است.


وی با اشاره به بزرگترین جشنواره مسابقات قرآن دانشجویان تصریح کرد: از آنجا که دانشگاه پیام نور در آبان ماه سال جاری میزبان جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور است؛ بخش جشنواره ملی قران و عترت دانشجویان کشور را در بخش دانشگاهی برعهده دارد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری عنوان کرد: از آنجا که اساتید زیادی در عرصه قرآنی یا به خاطر علاقه شخصی و یا به خاطر ارتباط رشته خود به به این مهم اهتمام دارند، تصمیم گرفته شد در دوره نخست این مراسم از استاد تمام یا اساتیدی که به درجه پرفسوری رسیدند تجلیل به عمل می‌آید.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 378661

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha