برنامه های الگویی«توسعه و ترویج تعالیم و آموزه های رضوی» برگزار می شود

خبرگزاری شبستان:دبیر جشنواره ملی محراب از اجرای برنامه الگویی با موضوع " توسعه و ترویج تعالیم و آموزه های رضوی" به عنوان یکی از بخش های جشنواره محراب ویژه کانون های مساجد سراسر کشور خبر داد.

محمد حسین عبداللهی، مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون های مساجد خراسان رضوی و دبیر جشنواره محراب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد گفت: جشنواره ملی محراب از سری برنامه های دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع)است.


وی در رابطه با اهداف برگزاری این جشنواره گفت: توسعه و ترویج فرهنگ و آموزه‌های رضوی، استفاده از ظرفیت و قابلیت‌های مردمی تشکل‌های فرهنگی مساجد، لزوم توجه به نقش‌آفرینی مساجد به عنوان مراکز تاثیرگذار بر فرهنگ عمومی، رونق بخشیدن به بخش ظرفیت‌های مردمی در برگزاری جشن‌های دهه کرامت از مهم‌ترین این اهداف است.


عبداللهی افزود: بهره‌گیری از ابزار هنر در توسعه و ترویج فرهنگ و آموزه‌های رضوی، فراگیر کردن فعالیت‌های فرهنگی و هنری در جهت ترویج معارف رضوی، تلاش در جهت ایجاد یک جریان فرهنگی مردمی و بهره‌مندی عامه مردم از نتایج فعالیت‌های صورت گرفته در جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) از جمله اهداف برگزاری جشنواره ملی محراب است.


وی با بیان اینکه جشنواره ملی محراب در ﺑﺨش های اﻟﮕﻮﯾﯽ، ﺗﻮﻟﯿﺪی و ﭘﮋوھﺸﯽ ﺑﺮﮔﺰار ﻣﯽ ﺷﻮد، افزود: جشنواره ملی محراب با همکاری ستاد عالی کانون های مساجد کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی و بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) برگزار می‌شود.


دبیر جشنواره ملی محراب با بیان اینکه دبیرخانه نظارت بر کانون های مساجد خراسان رضوی برای دومین سال متوالی برگزاری یکی از جشنواره های بین المللی امام رضا(ع) را عهده دارد، افزود: این دبیرخانه همچنین در یازدهمین دوره از جشنواره بین المللی امام رضا(ع) برگزاری جشنواره " تجلی نماز و مسجد در فرهنگ رضوی" را به عهده داشته است.


وی با بیان اینکه به منظور بهره مندی و حضور کانون های مساجد سراسر کشور در جشنواره ملی محراب این دبیرخانه بخش ویژه ای را برای کانون های مساجد سراسر کشور در نظر گرفته است، اذعان داشت: اجرای برنامه های الگویی با موضوع " توسعه و ترویج تعالیم وآموزه های رضوی" به عنوان یکی ازبخش های جشنواره محراب ویژه کانون های مساجد سراسرکشور تدوین شده است.


مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون های مساجد خراسان رضوی تصریح کرد: کانون های مساجد علاقمند برای شرکت در این بخش جشنواره می توانند فعالیت های خود در موضوع مذکور را بصورت پاورپونت ودر قالب لوح فشرده به دبیرخانه این جشنواره واقع در مشهد- میدان صاحب الزمان- نبش مولوی 14 مجتمع فرهنگی هنری صاحب الزمان دبیرخانه نظارت بر کانون های مساجد خراسان رضوی ارسال کنند.


عبداللهی بیان داشت: همزمان با آیین اختتامیه این جشنواره از 20 کانون فرهنگی هنری مسجد که در بخش " توسعه و ترویج تعالیم وآموزه های رضوی" بهترین فعالیت را دشته اند تقدیر به عمل خواهد آمد.

 

گفتنی است، جشنواره ملی محراب همزمان با دهه کرامت در مشهد برگزار می شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 378851

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha