طرح سمیر در ماه مبارک رمضان اجرا شود

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، گفت: طرح سمیر با هدف تبیین و ترویج فرهنگ قرآن خوانی در مساجد استان در ماه مبارک رمضان اجرا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، در جمع هیئت امنا مساجد به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: برنامه ریزی مناسب برای ماه مبارک رمضان از وظایف ویژه هیئت امناست و از همه می خواهم در این مورد اهتمام ویژه داشته باشند.


وی، با اشاره به اینکه حتی برای اداره مساجد نیازمند کادر علمی هستیم، تصریح کرد: هیئت امنا در استفاده از ظرفیت ها و استعدادها و توانمندی های جوانان و نوجوانان در مساجد همت داشته باشند تا در آینده افرادی برای هیئت امنای مساجد تربیت کرده باشیم.


آیت الله عاملی، با بیان این مطلب که سنت ها و آداب مردم جهان در ماه مبارک رمضان ویژه و خاص است، یادآور شد: باید مطالعه دقیق در سنت ها و آداب مردم کشورهای مختلف اسلامی و حتی شهرهای مختلف کشورمان حول محور پاسداشت منزلت ماه مبارک رمضان انجام دهیم و ضرورت استفاده از مساجد برای همه ابعاد و حالات جامعه مورد تاکید باشد.


نماینده ولی فقیه در استان، با اعلام اینکه نماز جماعت از اعمال بسیار مهم دینی است، عنوان کرد: طرح سمیر در راستای ارج نهادن به قرآن و تلاوت یک جز برنامه مناسبتی برای مردم است و هیئت امنا مساجد برای برنامه ریزی و ایجاد زیر ساخت های تشکیل این برنامه و سنت والا همت بیشتر داشته باشند.


لازم به ذکر است، در ادامه این جلسه شماری از هئیت امنا مساجد به بیان دیدگاه ها و نظرات و مشکلات پرداخت و در پایان برنامه، حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، گزارشی از روند برنامه های ماه مبارک رمضان را بیان کرد.


گفتنی است، در این جلسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه و مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل نیز حضور داشتند.


پایان پیام/
 

کد خبر 378869

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha