گفتمان سازی اوقات فراغت از منظر خانواده ضروری است

خبرگزاری شبستان: دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی با اشاره به اهمیت حضور خانواده ها در برنامه ریزی های اوقات فراغت تاکید کرد: گفتمان سازی اوقات فراغت از منظر خانواده مهم ترین رویکرد این مرکز است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبستان، حامد علامتی، دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی، امروز ( 2 تیر ) در نشست خبری با اشاره به رویکرد این سازمان در برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان اظهار داشت: در برنامه های اوقات فراغت تلاش کرده ایم تا گفتمان سازی اوقات فراغت در منظر خانواده ها ماهیت اصلی کار قرار گیرد.

 

وی با اشاره به نقش خانواده ها در تربیت و پرورش شخصیت دانش آموزان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برنامه های اوقات فراغت در خارج از خانه برگزار می شود باید شرایطی فراهم کنیم تا خانواده ها بتوانند این برنامه ها را مدیریت کنند.

 

علامتی، کسب مهارت، ایجاد فرصت برای تجربه روابط اجتماعی جدید و حضور در فعالیت های اجتماعی را از ویژگی های اصلی برنامه های اوقات فراغت این سازمان برشمرد و افزود: تلاش کرده ایم تا برنامه های اوقات فراغت با همراهی خانواده ها و کمک به سازمان انجمن های اسلامی دانش آموزی پربارتر از سالهای گذشته برگزار شود.

 

وی با اشاره به برنامه های سازمان انجمن های دانش آموزی در ایام تابستان اظهار داشت: سلسله همایش های سبک زندگی اسلامی سلسله همایش های بزرگدشت مفاخر استانها (از مفاخر دینی گرفته تا شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی) اعتکاف های دانش آموزی در سراسر استان ها از مهمترین برنامه های اوقات فراغت این سازمان است.

 

دبیر کل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزی افزود: برنامه های اردویی ، صعود سراسری دانش آموزان انجمن های اسلامی به قله سبلان در اواخر مرداد، اردوهای زیارتی و اعزام به مناطق عملیاتی غرب کشور و اردوهای جهادی از دیگر برنامه های اوقات فراغت است.

 

وی مدت زمان اردوهای تابستانه را 3 تا 20 روز اعلام کرد و گفت: اردوی طلایه داران از جمله اردوهای تشکیلاتی است که ویژه مسئولان انجمنهای اسلامی مدارس است که این افراد در سال آینده تحصیلی در این سمت فعالیت خواهند کرد در این اردوها به صورت استانی برگزار می شود آموزش های لازم برای حضور فعال مسئولان انجمنها ارایه خواهد شد.

 

علامتی یادآور شد: برنامه های علمی، بازدیدهای علمی از دستاوردهای علمی کشور در 2 بخش استانی و ملی، بازدید دانش آموزان از کارخانجات تولیدی موفق با هدف تبلیغ و تولید کالاهای ایرانی، همایشهای ضد صهیونیستی، حضور فعال در برنامه های دهه کرامت با محوریت شخصیت شناسی امام رضا از دیگر برنامه های انجمنهای اسلامی دانش آموزان است.

 

وی بیان کرد: در دهه تکریم مساجد برنامه هایی با محور مسجد و مدرسه در مساجد محله و مساجد همجوار مدارس ویژه دانش آموزان برگزار می شود.

 

علامتی از فعالیت 800 قرارگاه دانش اموزی در کل کشور خبر داد و افزود: هر قرارگاه دانش آموزی 14 دبیرستان متوسطه دور دوم را دربر می گیرد که با سه رویکرد معنوی- معرفتی؛ مهارتی؛ تشکیلاتی و علمی- درسی فعالیت می کنند.

 

دبیر کل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان از آغاز برنامه های اوقت فراغت از 22 خرداد خبر داد و یاداور شد: برنامه های اوقات فراغت اتحادیه انجمنهای اسلامی منحصر به فصل تابستان نمی باشد و سعی کرده ایم برنامه های متنوعی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در طی سال داشته باشیم.

 

وی از برگزاری الگوی تعالی دختران با هدف تربیت دختران و مادران با ویژگی های اخلاقی و اسلامی توسط اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی خبر داد و افزود: این طرح بین مربیان و شبکه پشتیبان اجرا می شود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 378920

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha