نخستین همایش ملی توسعه پایدارکالبدی- فضایی روستایی در اردبیل برگزار شد

خبرگزاری شبستان: نخستین همایش ملی توسعه پایدار کالبدی- فضایی روستایی پیش از ظهر امروز(2 تیر) با حضور 31 استان کشور در سالن ولایت اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، در این همایش که صبح امروز( 2 تیرماه) برگزار شد، احمد حاج علیزادهف مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل در سخنانی اظهار داشت: در این همایش 2 روزه 10مقاله در زمینه های مرتبط با همایش ارائه می شود.


وی، با بیان اینکه این همایش با حضور مدیران بنیاد مسکن 31 استان کشور در اردبیل برگزار می شود، افزود: برگزاری این همایش فرصت مناسبی برای استان است که به عنوان پایلوت برای اجرای ایده های مطرح شده در این همایش باشد.


حاج علیزاده، با اعلام این مطلب که استان اردبیل می تواند بسترهای توریسم روستایی را ایجاد کند، ادامه داد: برگزاری نمایشگاه و ارائه فعالیت ها و دستاوردهای کسب شده توسط بنیاد مسکن استان از دیگر بخش های جنبی این همایش عظیم و ملی است.


مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل، با تاکید بر اینکه این همایش در سه محور برگزار می شود که اهمیت اجرای طرح هادی و مقاوم سازی ها و بهسازی های مساکن روستایی از جمله بخش های آن است، تصریح کرد: سعی می کنیم در این همایش ایده های کاربردی تری را برای توسعه پایدار روستاها ارائه دهیم.


طرح راهبردی توسعه روستاها اجرا شود

در ادامه این همایش غلامرضا تاج‌گردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در سخنانی با اعلام اینکه تدوین برنامه آموزشی برای توسعه پایدار روستاها ضروری است، بیان داشت: توسعه روستاها در گرو توسعه علم پژوهش و اجرای طرح‌های برنامه‌ریزی مانند طرح هادی است که در حال حاضر موفقیت های بسیاری را این طرح کسب کرده است.


تاج گردون، با اشاره به فراموشی سپرده شدن طرح راهبردی توسعه روستاها، اضافه کرد: متاسفانه در روستاها شاهد هستیم که تعریف درست و منطقی از شغل و امنیت شغلی وجود ندارد و در همین راستاست که شاهد نتیجه های زیان آور همچون کاهش اشتغال و مهاجرت به شهرها هستیم.

 

یک هزار و 24 مورد مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است
همچنین در این مراسم محمدرضا شاملو، دبیر همایش و معاون عمرانی وزیر مسکن در سخنانی کوتاه، تصریح کرد: یک هزار و 24 مورد مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که 273 مورد آن بررسی و 119 مورد از آن که به موضوع همایش و توسعه و بهسازی روستاها نزدیک تر بود، برای چاپ انتخاب شده است.


شاملو، در پایان سخنان خود با یادآوری وجود 38 هزار روستای بالای 20 خانوار در کشور، خاطر نشان کرد: در 13 هزار و 500 روستای کشور کار اجرایی انجام می شود که زمینه های توسعه و بهسازی را رو به بهبودی قرار داده است.


پایان پیام/

 

کد خبر 378939

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha