همایش ملی توسعه پایدار کالبدی فضایی روستایی در اردبیل پایان یافت

خبرگزاری شبستان: همایش ملی 2 روزه توسعه پایدار کالبدی فضایی روستایی در اردبیل با ارئه 24 مقاله در زمنه های توسعه پایدار روستایی به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران عصر امروز(3 تیرماه) در این مراسم، اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سعی می کند تا از تمام نکات کلیدی و نظرهای کاربردی مطرح شده در این همایش استفاده کرده و برنامه هایی را برای توسعه پایدار روستاها تدوین کند.


وی، افزود: این همایش 2 روزه، در قالب سه محور اصلی مسکن و بهسازی روستایی، ابعاد مکانی – فضایی توسعه پایدار و حکمروایی و مدیریت روستایی، در استان اردبیل برگزار شد که به لطف خداوند همایشی پربار و علمی بود.


تابش، با اعلام اینکه رسیدن به توسعه پایدار روستاها بدون توجه به نیروی انسانی موجود در روستاها امکان پذیر نیست، تصریح کرد: دانشجویان و دانشگاه ها باید در تئوریزه کردن مسائل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه پیشقدم باشند چراکه دستاوردهای اینگونه همایش ها بدون همیاری و همکاری دانشگاه معنایی ندارد و نمی تواند به مرحله واقع سازی برسد.


توزیع امکانات به صورت عادلانه در مناطق روستایی صورت گیرد


در ادامه این مراسم حجت الاسلام سید هاشم رسولی محلاتی نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در سخنانی، عنوان کرد: یک از رسالت های بنیاد مسکن از بدو تشکیل حمایت از اقشار روستایی در قالب طرح های گوناگون بوده است.


وی، با اعلام اینکه هم اکنون بسیاری از مناطق روستایی ما از نبود امکانات شهری و مراکز تفریحی و تجارتی محروم هستند، گفت: روستاییان روحیه ای متفاوت با شهرنشینان دارند و به همین خاطر مسئولان باید در کارهای اجرایی این مهم را مد نظر قرار داده و به توسعه روستاها بیش از پیش مبادرت ورزند.


حجت الاسلام رسولی محلاتی، با قرائت حدیثی مبنی بر واجب بودن دستگیری از نیازمندان و کمک به محرومان و با برشمردن 3 ویژگی برای مسئولان و مدیران روستایی، ادامه داد: تقوای الهی و رضای خداوند، خلق و خوی مناسب و اخلاق مردم داری داشتن و صبور بودن از جمله ویژگی هایی است که باید مدیران ما به آنها آراسته باشند.


35.5 درصد مقالات ارائه شده از سوی بانوان است


در پایان این همایش عباس سعیدی دبیر علمی این همایش در سخنانی با اعلام اینکه 35.5 درصد از مقاله ها توسط بانوان پژوهشگر فرستاده شده بود، اضافه کرد: موضوع های این مقاله ها در محورهای سه گانه بود به طوری که 38 درصد مقاله ها مربوط به حوزه مکانی، 34.3 درصد مربوط به بهسازی روستایی و 34.3 درصد نیز مربوط به حوزه مدیریت و حکمروایی بود.


سعیدی، در پایان سخنان خود از چاپ 248 مقاله پذیرفته شده توسط دبیرخانه همایش در پنج مجلد خبر داد و بیان داشت: امیدواریم این همایش کاستی های موجود را برطرف کرده و بتواند ایده های تازه و بدیعی را برای کارشناسان و مسئولان امر پدید آورد تا شاهد توسعه پایدار روستایی در همه زمینه ها باشیم.


گفتنی است؛ در پایان این همایش 16 پژوهشگر برتر این همایش با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شدند.


پایان پیام/

 

کد خبر 379461

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha