7 درصد از جمعیت دانش آموزان همدان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان، گفت: 7 درصد از جمعیت دانش آموزان همدانی در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند که بدون احتساب پیش دبستانی این میزان به 5 درصد می رسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ظهر امروز(2 تیر) در نخستین همایش مراکز و مدارس غیر دولتی در استان همدان گفت: در حال حاضر 8 الی 9 درصد جمعیت دانش آموزی کشور در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند که در مقایسه با میانگین جهانی 20 الی 25 درصد فاصله داریم.
 

وی افزود: در استان همدان بدون احتساب دوره پیش دبستانی 5 درصد دانش آموزان در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند که با شناسایی موانع توسعه مدارس غیر دولتی می توان یک برنامه استراتژیک تدوین کرد.
 

وی تصریح کرد: مدارس غیر دولتی باید با توجه به نیاز جغرافیایی کشور، زبان، آداب و رسوم، مشاغل گوناگون تاسیس شوند تا بتوانند با ارائه خدمات مناسب کیفیت آموزش را بالا ببرند.
 

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان، مشارکت را نیاز سرشت بشر دانست و ابراز کرد: ملت بزرگ ایران با تاسی از آموزه های دینی و با توجه به پیشینه ای فرهنگ اصیل ایرانی، اسلامی و انقلابی در امر مشارکت به خوبی درخشیده اند.
 

فولادوند، توسعه ای بخش غیر دولتی در آموزش و پرورش، افزایش اختیارات مدیران مدارس و مدرسه محوری را از اهم برنامه های سال جاری برای مدارس غیر دولتی برشمرد.
 

وی گفت: آشنایی با برنامه های مدارس و مراکز غیر دولتی، تبیین برنامه های کارشناسی غیر دولتی، تقدیر از موسسان و مراکز غیردولتی، آشنایی با طرح توانمندسازی مدارس و مراکز غیردولتی استان همدان از مهمترین اهداف برگزاری این همایش است.
 

وی ابراز کرد: نگاه به توسعه مدارس غیر دولتی در کشورهای جهان سوم مبین وجود ظرفیت و پتانسیل در توسعه عدالت آموزشی است.
 

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان، بیان داشت: پوشش تحصیلی دانش آموزان محروم توسط بخش غیر دولتی، ارائه مدل های مناسب با ویژگی های فرهنگی و اجتماعی کشور از اقدامات وزارت متبوع در سال تحصیلی آتی است.
 

فعالیت 282 مدارس غیر دولتی در استان همدان
سید هادی آبرومند، رئیس اداره مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان همدان، نیز گفت: استان همدان دارای 282 مدارس غیر دولتی با جمعیت 19 هزار و 636 دانش آموزان است.
 

وی افزود: 119 مرکز پیش دبستانی با 4 هزار و 175 دانش آموز، 82 مدارس ابتدایی با 9 هزار و 204 دانش آموز، 34 مدرسه دوره اول متوسه با جمعیت هزار و 622 دانش آموز و 47 مدرسه دوره دوم متوسطه با جمعیت 4 هزار و 634 دانش آموز در استان همدان فعال است.
 

وی تصریح کرد: همچنین 212 مراکز آموزش زبان خارجه با 18 هزار و 567 دانش آموز فعال هستند که از این میزان 61 مدارس علمی آزاد با جمعیت 5 هزار و 257 دانش آموز و 151 مدارس مراکز زبان با جمعیت 13 هزار و 310 دانش آموز فعال هستند.
 

پایان پیام/



 

کد خبر 378979

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha