دلیل تفکر مهاجرت از روستا به شهرها، افزایش امکانات است

خبرگزاری شبستان: معاون وزیر کشور با اعلام اینکه ما راه را در توسعه عادلانه همه منطق به خطا رفته ایم، افزود: دلیل تفکر مهاجرت از روستا به شهرها، افزایش امکاناتی است، که در روستا وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، اسماعیل نجار معاون وزیر کشور ظهر امروز( 2 تیرماه) در نخستین همایش ملی توسعه کالبد- فضایی روستایی اظهار داشت: این درحالی است که بسیاری از روستاهای کشور از نبود امکانات حتی امکانات اولیه در رنج و عذاب هستند.


وی، با اشاره به ضرورت توجه به توسعه پایدار مناطق روستایی، افزود: در سال های گذشته رشد تولید در مناطق روستایی کاهش یافته و ما باید با برنامه ریزی های صحیح و توسعه همه مناطق به تقویت جبهه تولید در روستاها اقدام کنیم.


نجار، از بی‌توجهی برخی دستگاه‌ها در عدم نظارت بر ساخت و سازهای کم‌دوام در نوسازی واحدهای شهری و روستایی انتقاد کرد و گفت: همه این ها در حالی است که اقدامات انجام شده چه در طرح هادی و چه در طرح های دیگر متناسب با شرایط اقلیمی و جغرافیایی منطقه نبوده است که این خود باعث تخریب زودهنگام مصالح به کار رفته شده است.


معاون وزیر کشور ضرورت مدیریت واحد در روستا و توجه کافی به مسائل فرهنگی به عنوان پایه هر اقدام، بیان داشت: مسئولان باید با نگاه جامع و توجه به همه نکات برای توسعه پایدار روستایی برنامه ریزی کنند چراکه دیگر زمان غفلت گذشته است.


روستاها نقش مهمی در توسعه ملی دارند


در ادامه این همایش علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن کشور در سخنانی با اشاره به نقش بی بدیل روستاییان و تولید محصول آنها در توسعه ملی، اظهار داشت: مردم و جلب مشارکت های مردمی نقش مهمی در پیشرفت روند توسعه ای در روستا ها دارد و در حقیقت می تواند به عنوان بازوی کمکی ایفای نقش کند.


تابش، با یادآوری اینکه طرح های توسعه ای روستا مانند طرح هادی، ادامه داد: مقالات ارائه شده در این همایش همگی راهکارهایی عملی و کاربردی برای افزایش ماندگاری روستاییان و توسعه پایدار هستند که ضرورت دارد مسئولان مرتبط از نتیجه و خروجی این مقالات برای اجرای طرح های خود بهره گیرند.


رئیس بنیاد مسکن کشور، تقویت روحیه تعاون و تولید، ایجاد امنیت غذایی، واقعی سازی قیمت محصولات کشاورزی و ایجاد اشتغال و کارآفرینی را از جمله راهکارها برای توسعه پایدار در مناطق روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان عنوان کرد.


گفتنی است، در پایان این همایش پیام وزیر کشور و رئیس مجلس شورای اسلامی به نخستین همایش ملی توسعه پایدار کالبدی- فضایی قرائت شد.


پایان پیام/

 

 

کد خبر 379050

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha