فعالیت ها و برنامه های «کمیته سینما از دریچه ماوراء» در نمایشگاه قرآن

خبرگزاری شبستان:انجمن سینمای جوانان ایران به نمایندگی از سازمان سینمایی متولی برگزاری «کمیته سینما از دریچه ماوراء» شده است که برنامه ها، وظایف و فعالیت های آن در طول جشنواره به شرح زیر اعلام می شود.<BR>

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوان، انجمن سینمای جوانان ایران به نمایندگی از سازمان سینمایی در بیست و دومین نمایشگاه قران کریم متولی برگزاری «کمیته سینما از دریچه ماوراء» شده است و دبیری این کمیته برعهده «حبیب ایل بیگی» مدیرعامل انجمن و «محمدرضا دزفولی» مدیر اجرایی این کمیته است.


همچنین فعالیت ها و وظایف این کمیته به سه بخش تقسیم شده است. الف) بخش مستند سازی، ب) ساخت تیزر نمایشگاه قران، ج) برگزاری جشنواره فیلم، عکس و فیلمنامه. د) برگزاری دو مسابقه مردمی.
 

بخش مستندسازی
بنابراین گزارش در بخش مستندسازی تمامی اتفاق‌هایی که در نمایشگاه به وقوع می پیوند، تا جایی که امکانات اجازه دهد تبدیل به فیلم مستند خواهد شد و قرار است حداقل 20 مستند 20 دقیقه ای از نمایشگاه قران تهیه شود. همچنین کار تصویربرداری این مستندها نزدیک به 10 روز است که آغاز شده و تدوین نیز همزمان در حال انجام است.
 

بخش تیزر
همچنین در بخش ساخت تیزر، هنرمندان انجمن سینمای جوان تیز بیست و دومین نمایشگاه قران را ساخته‌اند که پس از انجام اصلاحات برای پخش در اختیار مدیران نمایشگاه قران قرار خواهد گرفت.
 

بخش جشنواره
یکی دیگر از فعالیت هایی که انجمن سینمای جوان در نمایشگاه قرآن بر عهده گرفته است برگزاری جشنواره فیلم، عکس و فیلمنامه با عنوان «فیلم و عکس مفاهیم قرآن در فرهنگ ایرانی اسلامی» است.
 

بنابراین گزارش جشنواره «فیلم و عکس مفاهیم قرآن در فرهنگ ایرانی اسلامی» 14 تیرماه (مصادف با 7 ماه مبارک رمضان) آغاز می شود و تا 18 تیرماه (مصادف با 12 ماه مبارک رمضان) ادامه خواهد داشت. این جشنواره شامل نمایش فیلم‌های بخش مسابقه، نشست های نقد و بررسی فیلم‌ها و جلساتی با بزرگان سینما می‌شود.
 

موضوع های جشنواره «فیلم و عکس مفاهیم قرآن در فرهنگ ایرانی اسلامی» عبارت است از: سبک زندگی قرآنی (کسب روزی حلال، اقتصاد مقاومتی، قناعت، توکل، رضا، عدل، اخلاص، پیروی از احسن، جهاد و شهادت، پوشش و کار، تفریح و اوقات فراغت و) آموزه های اخلاقی مبتنی بر قرآن و عترت (گذشت و فداکاری، همسایه داری، خوش گفتاری، نیکی به والدین، امر به معروف و نهی از منکر، دروغ، القاب زشت و... ) حضور و تاثیر قرآن و عترت در هنرهای

 

هفتگانه تاثیر قرآن و عترت در زندگی روزمره، علوم روز در قرآن و کلام معصومین (ع)
بخش فیلم در پنج شاخه (مستند، داستانی، تجربی، پویا نمایی، 114 ثانیه ای) و در موضوع های پنجگانه گفته شده برگزار می شود.
 

ارسال آثار به جشنواره ادامه دارد و تاکنون حدود 475 فیلم به دبیرخانه رسیده است و هیات انتخاب بخش فیلم متشکل از دکتر سعید شاه حسینی، محمدصادق جعفری و میردولت موسوی کار تماشای آثار را آغاز کرده‌اند.
«رسول اولیازاده» به عنوان دبیر بخش عکس جشنواره فعالیت خود را آغاز کرده و در این بخش 114 عکس از میان آثار رسیده برای نمایش در نمایشگاه انتخاب و از میان آن‌ها چند عکس برتر برای اهدا جوایز انتخاب خواهند شد. بخش عکس در موضوع های پنجگانه گفته شده برگزار می‌شود.
 

همچنین در بخش فیلمنامه به سه اثر برتر جوایزی اهدا خواهد شد و تعدادی از فیلم‌های برتر را برای تولید در طول سال حمایت مالی می شوند.
 

همچنین بخش مسابقه مردمی «نقد» و «عکس» توسط کمیته سینما از دریچه ماوراء در نمایشگاه قران برگزار خواهد شد، به همین منظور مسابقه عکاسی از روز 4 تیرماه آغاز خواهد شد و همه اقشار جامعه به غیر از عکاسان حرفه ای می توانند در این مسابقه با هر وسیله ای که امکان عکاسی را برای آن‌ها فراهم می کند مانند موبایل و دوربین های خانگی، تبلت و... شرکت کنند.
 

این گزارش می‌افزاید: برای مسابقه عکس پنج عنوان موضوع مشخص شده که عکاسان می توانند با در نظر گرفتن این موضوعات تعداد 10 قطعه عکس را به دبیرخانه جشنوارها ارائه دهند. 18 تیرماه داوری آثار انجام خواهد شد و 19 تیرماه مصادف با اختتامیه جشنواره برترین‌های این بخش نیز معرفی خواهند شد.
 

و اما در بخش مسابقه نقد، علاقه مندان پس از تماشای فیلم های کوتاه، نقدهایشان را ارائه می دهند و از میان نقدهای رسیده 5 منتقد برتر می‌توانند در مدت زمان 2 دقیقه نقد خود را در مقابل داوران که از سینماگران برتر خواهند بود، شرح دهند.
 

یادآور می‌شود؛ جوایز تمامی بخش ها اعم از فیلم، عکس فیلمنامه و مسابقه مردمی شامل (نقد و عکس) در خبرهای بعدی متقابلا اعلام خواهد شد.
 

پایان پیام/

کد خبر 379315

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha